تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
معاون اقتصادی استاندار :

شورای خبرگان بانکی در استان تشکیل شد

  • کد خبر : 697
  • 08 خرداد 1399 - 17:39
شورای خبرگان بانکی در استان تشکیل شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای خبرگان بانکی این استان با هدف تسریع در حل اختلاف بین بانک‌ها و سرمایه گذاران تشکیل شد.

سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای خبرگان بانکی و اقتصادی در چارچوب ماده ۶۲ الحاقی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در این استان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه  براساس تبصره ذیل ماده (۶۲) قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، رئیس کل بانک مرکزی موظف بوده هیئتی متشکل از خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی در هر استان به پیشنهاد نماینده عالی دولت را تشکیل دهد، عنوان کرد: افراد مورد تایید و دارای حکم از سوی رئیس کل بانک مرکزی به عضویت هیئت‌های موضوع درآمده و به نوعی نماینده رئیس کل هستند.

صمیمی‌دوست با بیان اینکه دیگر اختلاف بین بانک‌ها و سرمایه گذاران در شورای خبرگان بانکی باید حل و فصل شود، ابراز کرد: تاکنون برخی از مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دلیل وجود چنین اختلاف‌های اجرایی نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت طرح مشکل بین سرمایه گذاران و بانک‌های عامل موضوع در شورای خبرگان بانکی طرح و در صورت تشخصیص حق با سرمایه گذار و یا تولید کننده، بانک ملزم به اجرای دستور شورای خبرگان بانکی است.

صمیمی‌دوست یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولان استانی را اقتصاد، اشتغال و معیشت دانست و ادامه داد: بدون شک فعال شدن شورای خبرگان بانکی در این راستا بوده و از هیچ کمکی دریغ نمی‌شود.

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=697

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.