تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:

آب سد کوثر سال ۱۴۰۰ به شهر لیکک می‌رسد

  • کد خبر : 1830
  • 09 تیر 1399 - 17:02
آب سد کوثر سال ۱۴۰۰ به شهر لیکک می‌رسد
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از بهره برداری پروژه آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای مسیر از سد کوثر در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

آرش مصلح در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به لیکک و روستاهای مسیر از سد کوثر یکی از مهمترین پروژه‌های آب شرب کهگیلویه و بویراحمد بوده که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است، اظهار داشت: هم اکنون این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: در این پروژه در مسیری به طول ۵۵ کیلومتر و با اختلاف ارتفاع حدود ۴۰۰ متر، آب تصفیه شده از سد کوثر برای جمعیت حدود ۸۵ هزار نفر انتقال می‌یابد که برای توسعه جمعیت تا افق ۱۴۲۰ طراحی شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در هفته گذشته به همراه امام جمعه و فرماندار شهرستان بهمئی از این پروژه بازدید کرده‌ایم، ادامه داد:  مقرر شد عملیات لوله گذاری کل ۵۵ کیلومتر، امسال انجام و سال بعد نیز ایستگاه پمپاژ و مخازن آن تکمیل شود.

مصلح با اشاره به اینکه هزینه اتمام این پروژه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر معارضات اجتماعی وجود دارد که با پیگیری‌های انجام شده و گرفتن اعتبار بزودی این مشکل نیز مرتفع می‌شود.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر جغتایی رئیس امور پایش و آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور به استان، ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص داده شد که با تزریق همه اعتبارت لازم و رفع مشکل معارضات موجود که با تلاش مسئولان محلی و همکاری ریش سفیدان و معتمدان انجام خواهد گرفت.

سرپرست شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: در نیمه دوم سال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه مهم و حیاتی هستیم.

 

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=1830

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.