تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024

از هفت خوان انتخاباتی تا خوان بیکاری و بی خانمانی/جوانان کهگیلویه و بویراحمد را دریابید

  • کد خبر : 4081
  • 20 شهریور 1399 - 15:21
از هفت خوان انتخاباتی تا خوان بیکاری و بی خانمانی/جوانان کهگیلویه و بویراحمد را دریابید
بارها اخبار خودسوزی، خودکشی، قتل ،مشاجرات خانوادگی، را نه تنهاخوانده ایم که دیگرعادت کرده ایم تابیخ گوش و جلوی چشمهایمان اتفاق بیفتد، چه راهکاری مفید به فایده انجام شده است. من درپایان یک کلام می گویم هرکس توان آن راداشت که بصورت پایلوت غول بیکاری و معضل اقتصادی همین استان نفت خیز ما را شکست دهد وحل کند،شاهکار بزرگی انجام داده است

پایگاه خبری تحلیلی بشار نیوز  نرگس احمد پور نویسنده و خبرنگار گچسارانی در یادداشتی با عنوان از هفتخوان انتخاباتی تاخوان بیکاری وبیخانمانی/جوانان کهگیلویه وبویراحمدرادریابید آورده است:

در جامعه ای با دید سنتی و غلبه ی فوق سرعت دیدگاه مدرنیته ی غربی که بسیار باآرمانهای رفتاری خانواده ها و ساختار تربیتی ماتفاوت دارد بی شک رگه های شکاف فرهنگی زیادی به چشم می خورد.
اولین و بزرگترین معضل گرایش رفتاری جوانان به فضای مجازی و دوستان ناباب فرای درنظرگرفتن وضعیت مالی و طبقه ی اجتماعی هرفرد، بیکاری است.
ما با نسلی گریبانگیر هستیم که علیرغم داشتن مدارک تحصیلی، هیچ بازار جذب شغلی ندارند.

عدم جذب نیروی جوان به بدنه ی کارجامعه، دومین گره ومعضل را بوجود می آورد، مکانی برای رفع اوقاتی که هیچ بهره برداری از آن ندارد، خیلی خوشبینانه به این قضیه نگاه کنیم و فرد مورد نظرما پشتوانه ی مالی ازطرف خانواده داشته باشد جذب بازار کار پیشنهادی خانواده مانند سرمایه گذاری دربخش خصوصی، فروشگاه های کوچک، بوتیک، کافه ها، باشگاههای ورزشی و یا اینچنین مواردی که بتواندجایگزین شغل او در عدم جذب بدنه ی کاری بامدرک تحصیلی باشد.
اگر جوان پشتوانه مالی نداشته باشدبی شک بیکارو بی انگیزه جذب مکانهایی مانندکافه ها، باشگاهها، پارکها، و باغ های تفریحی یا نهایتاً جمع های ساده دوستانه می شود.

این نوع اجتماع جوانها، به تناسب نگرش افراد و نوع اخلاق ورفتار، متفاوت است. گاهی جوان جذب گروههای جهادی می شود و محوریت فعالیتهای مفید اجتماعی ر ا هدف قرارمیدهد. گاهی قلیان، دورهمی های هیجان آور، استعمال موادمخدر، وتغییر رفتار اجتماعی را تجربه میکند و طعمه می شود، طعمه ی گرگهایی که هدفشان دریدن چهره ی اصیل ادب و رفتار و ترویج رفتارقبیح است.

مابرای بیکاری جوانان چه قدم مفیدی برداشتیم؟

جوانی که قربانی و طعمه ی سیاست است و نیاز سیاسیون را در انتخابات برآورده می کندچقدر در ردیف تعریف اعتبار و جذب مراکز شغلی درنزد افراد سیاسی جایگاه دارد؟

چند جلسه برای رفع موانع بیکاری جوانان تسهیل راهکارهای ازدواج سالم برای جوان باانگیزه ی شغل و درآمد سالم و ایجاد مراکز روانشناسی رفتاری برگزارشده است؟

آیا آمار طلاق و ازدواج ها را با هم مقایسه میکنید؟

درجامعه که کنترل امار فجیع طلاق از دستش خارج است، چه نکات ضعفی دربطن خود دارد؟

دلیل خیانت،اعتیاد،شرارت،مُخل امنیت بودن چیست؟

سرمنشاء همه، بیکاری نسل جوان است، بیکاری و نبود آینده ای روشن و اختلاف شدید طبقاتی و قیاس رفتاری بین غنی و فقیرکه بسیار مخرب است.

به فراخور آن، گرایش به مواد مخدر، چشم و هم چشمی های غلط درجامعه، همنشینی های بدون کنترل صحیح از سوی والدین که خود روح خسته ای از وضعیت نابسامان اقتصادی دارند، راهی برای گرایش به راهکار شغلهای کاذب پر درآمد مانند گرایش به فروش موادمخدر، تولید مشروبات دست ساز، قاچاق،و گاهی مشغول شدن درخطوط شوتی برای کسب درآمد، که بیشترین مرگ ومیر این سالهای جوانان ما را رقم زده است.

آیا مسئولین امر، کارنامه ی مثبتی در به ثمر رسیدن زحمات خودشان دارند؟ بطورمثال مبارزه با اعتیاد پاکسازی جسم و ذهن جوان مبتلا و سالم شدن و بازگشتش به جامعه اگر مساوی بابیکاری است چه دردی دوا می کند؟

دورهمی ها، ارتکاب جرائم وتجربه ی جرمهای دیگران در این جمعها و سوق دادن جوان به سمت گرایش رفتاری فوق ذهن تربیت خانواده، جز آنکه از بیکاری شروع می شود در نبود مراکز تفریحی سالم و امکانات رفاهی سالم درتمام نقاط حتی روستاهای دوردست گره می خورد چیست؟؟؟

بارها اخبار خودسوزی، خودکشی، قتل ،مشاجرات خانوادگی، را نه تنهاخوانده ایم که دیگرعادت کرده ایم تابیخ گوش و جلوی چشمهایمان اتفاق بیفتد، چه راهکاری مفید به فایده انجام شده است.

من درپایان یک کلام می گویم هرکس توان آن راداشت که بصورت پایلوت غول بیکاری و معضل اقتصادی همین استان نفت خیز ما را شکست دهد وحل کند،شاهکار بزرگی انجام داده است

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=4081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. درود بر نرگس بانو با این قلم شیوا درود برتو ای دختر زاگرس از دیار دنا گل برات میفرستم

  2. درود بر شیر زنان سرزمین آریوبرزن،خدانهگدارتان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.