تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

انتصاب مدیران با سابقه محکومیت کیفری در کهگیلویه‌وبویراحمد

  • کد خبر : 23607
  • 04 آبان 1402 - 10:41
انتصاب مدیران با سابقه محکومیت کیفری در کهگیلویه‌وبویراحمد
 سرمایه اجتماعی نظام، اعتماد است که با انتصاب افراد مسئله‌دار و دارای سابقه کیفری و یا افراد معامله‌گر، از بین می رود.

یاداداشت ارسالی  مخاطبان// طبیعتا مدیران باید از افراد شایسته، متعهد، متخصص، توانمند و اخلاق‌مدار باشند. اما گویا جدیدا صلاحیت و شایستگی احراز مسئولیت دستخوش تغییر و دگرگونی فراوانی شده؛ زیرا اخیراً چند نفر دارای محکومیت در سطوح مدیریتی استان کهگیلویه‌وبویراحمد منصوب شده‌اند.

سرمایه اجتماعی نظام، اعتماد است که با انتصاب افراد مسئله‌دار و دارای سابقه کیفری و یا افراد معامله‌گر، از بین می رود. همچنین، عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند احراز شایستگی و صلاحیت افراد برای کسب فرصت‌های اجتماعی، مدیریتی، آموزشی و… آنچنان دقیق باشند که اعتماد اجتماعی، روز به روز بیشتر شود.

از طرفی برای پیشبرد امور و تعالی جامعه، آحاد مردم و مجموعه کادر اداری هر سازمانی، باید بیشترین اعتماد را به مدیریت مجموعه داشته باشند. قطعاً مدیری که دارای سابقه و محکومیت کیفری آن هم در این استان که همه همدیگر را میشناسند باشد، نمی‌تواند اعتماد نهاد و مردم را جلب و خالق ابتکار در بدنه مدیریتی سازمان متبوع باشد.

وقتی که مجموعه افراد یک سازمان به مدیر خود به علت سابقه محکومیت، معامله‌گری، زد و بند و… اعتماد نکند، نمیتوان انتظار همدلی، پیشرفت و توسعه آن سازمانی را داشت.

همین که کارکنان مجموعه، اطلاع داشته باشند و یا مطلع شوند که مدیر آنان دارای سابقه محکومیت است و مدتی زندانی بوده، نه تنها قبح کار‌های خلاف از بین می‌رود؛ بلکه چنین مدیری توان امر و نهی برای اداره امور را نخواهد داشت.

ثبات انقلاب اسلامی، مدیریت جنگ هشت ساله عراق علیه ایران و گذر حکومت اسلامی ایران از دهها بحران داخلی و بین‌المللی، بخاطر پشتوانه اعتماد مردم به نظام و حکومت بوده ، به مصلحت نیست با انتصاب و انتخاب افراد فاقد صلاحیت، این اعتماد عمومی خدشه‌دار شود.

سکوت و یا تائید دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی در چنین مواردی آن هم در این شرایط خاص کشور، به صلاح نظام نیست.

برای افکار عمومی اینکه نهادهای نظارتی نسبت به انتصاب چنین افرادی در راس نهادها و سازمانهای حاکمیتی و خدماتی، بی‌تفاوت باشد، قابل ‌پذیرش نیست. از استاندار محترم جناب آقای دکتر احمدزاده که از استانداران فهیم خدوم، تلاشگر و پای کار هستند، انتظار می‌رود مانع انتصاب چنین افرادی در بدنه مدیریتی استان شوند.

در سلسله مطالب بعدی به طور مصداقی چند مدیر را با سابقه محکومیت و ارائه احکام قضایی، برای آگاهی افکار عمومی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

“انتشار این مطلب به معنی تایید یا رد آن نیست و مسئولیت آن به عهده نویسنده است.”

 

 

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=23607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. امیدوارم این متن جهت دار نباشه باید دقت کنید فردی که از مبادی گزینشی مختلف تاییدیه دریافت کرده با اغراض شخصی نمی توان این افراد را تخریب کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم ایران هست و کسی با اغراض شخصی و درجهت منافع فردی نمی تواند ادعای طرفداری از نظام را داشته باشد.

  2. امیدوارم برای خدا قلم بزنید نه برای منافع شخصی ،اینکه فردی خارج از ساختار یک سازمان توقع دخالت درآن سازمان را داشته باشد و اگر با ممانعت سازمان روبرو شود مجوز تخریب افراد نیست و رسانه باید تابع قوانین و ضوابط باشد

  3. بشار نیوز دقت کنید که مدیران پاک دست که سابقه درخشانی دارند را نمی توانید به بهانه های واهی تخریب کنید و از صحنه خدمتگزاری خارج کنید.

  4. حتما بایستی مدیر دهدشتی باشد تا از دید شما شایسته تلقی شود.

  5. مدیران و مشاورینی که سابقه مصرف مواد مخدر دارند را هم پیگیری نمایید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.