تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

بخشنامه‌های خلق‌الساعه شبانه دولت، چالشی جدی برای فعالیت‌های اقتصادی

  • کد خبر : 29468
  • 30 فروردین 1403 - 13:24
بخشنامه‌های خلق‌الساعه شبانه دولت، چالشی جدی برای فعالیت‌های اقتصادی
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج، با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی با دولت، از راه‌های تحقق شعار سال است، بخشنامه‌های خلق‌الساعه شبانه و بدون کارشناسی دولت را چالشی جدی سد راه فعالیت‌ و مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی ذکر کرد.

بشارنیوز_ یاسوج/ در اولین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه‌وبویراحمد در  سال ۱۴۰۳که به رباست استاندار  عصر دیروز چهارشنبه در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با دستور کار بررسی وضعیت فعلی و تقاضاهای آینده انرژی‌های تجدیدپذیر در استان با نگاه ویژه به نیروگاه‌های برق آبی کوچک برگزار شد، رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به شعار سال گفت: در همه این سال‌ها و با وجود تلاش دولت‌ها در همه ادوار، شعار سال انگونه که شایسته بود، محقق نشد.

عبدالله قبادی، کمبود نقدینگی و تحریم‌ها را از عمده دلایل این ناکامی دانست و افزود: با وجود این چالش‌ها، ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که با کمک بخش خصوصی میتوان آنها را به فعل درآورد و شعار سال را تحقق بخشید.

وی، ایجاد امید و اشتغال، کاهش بزهکاری،رونق اقتصادی و…را از دستاوردهای مشارکت بخش خصوصی با بخش دولتی برشمرد و اظهار کرد: توسعه انرژی‌های  پاک‌ یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و افزایش سطح رفاه و اقتصاد در جامعه است.

قبادی با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه فعالیت در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک نیاز به تخصص پیچیده‌ای ندارد، بیان کرد: علاوه بر اینکه هزینه احداث آنها کمتر است، راندمان و بهره‌روی بیشتری نیز دارند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج، تولید برق  در استان  را یک ضرورت مهم در مسیر توسعه پایدار  ذکر کرد و افزود: کهگیلویه‌وبویراحمد این ظرفیت را دارد که با جذب سرمایه‌گذار، در زمینه تولید برق فعالیت موثری داشته باشد.

قبادی، روند طولانی انجام مراحل فراخوان تا واگذاری را یکی از چالش‌های جذب سرمایه‌گذار دانست و گفت: فرصت‌ها را نباید از دست داد و یکی راهکارهایی آن این است که به جای انجام مراحل طولانی فراخوان، اهلیت‌سنجی سرمایه گذار توسط کمیته تخصصی، بررسی شود.

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=29468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.