تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
پیام بهرامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر؛

تغییر فرهنگ سایه درخت آرامش را بر مردم در احوال سخت اقتصادی می‌گستراند

  • کد خبر : 28594
  • 07 فروردین 1403 - 20:25
تغییر فرهنگ سایه درخت آرامش را بر مردم در احوال سخت اقتصادی می‌گستراند
بهرامی، منتخب مردم بویراحمد، دنا و مارگون ضمن تبریک روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر با تاکید بر لزوم پویا شدن صحنه‌ی تئاتر و فیلم و موسیقی و دیگر هنرها، گفت: با شکوفایی استعداد جوانان، رنگ و روی فرهنگ تغییر می‌کند و سایه درخت آرامش بر مردم در احوال سخت اقتصادی گسترده‌تر می‌شود.

به نام خداوند جان و خرد

هفتم فروردین ماه، روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر را به همه هنرمندان، خاصه هنرمندان فرهیخته‌‌ی استان تبریک عرض می‌نمایم.

هنرمند را شاد و نزدیک دار/ جهان بر بداندیش تاریک دار

در تعریف و جایگاه و اهمیت هنر و هنرمندان، سخن بسیار است. هنر؛ بیان تجربیات و عواطف و احساسات و اندیشه هنرمند در قالبی خلاقانه است که در جامعه می تواند علاوه بر فراهم کردن بستری برای تفریح و آرامش، باعث آگاهی بخشی عمومی، تحولات اجتماعی، آموزش و تربیت افراد و خاصه نسل جوان، نمایش هویت و فرهنگ جامعه و نهایتا سبب امید و انگیزه در انسانها شود. امید و انگیزه‌ای که به نوعی می‌توان گفت، مهمترین رسالت هنر و هنرمند است.

در استان ما و خاصه در حوزه بویراحمد و دنا و مارگون در سالها و دهه‌های گذشته نگاهها و توجهاتی به هنر و هنرمندان بوده و امکانات و بسترهایی نیز فراهم شده و افراد دلسوزی بودند که در این راستا اقدامات مفیدی داشته‌اند که قطعا سزاوار تشکر و تقدیر هستند؛ اما در سرزمینی که هم در نگاه ملی و هم در نگاه مذهبی آن بر اهمیت و احترام هنر توصیه‌ها و تاکیدهای فراوان شده، مدیران و مسئولین مربوطه در دیار هنردوست ما، نگاهی جدی‌تر و عمیق‌تر باید داشته باشند.

به شخصه در مسیر و عقبه‌ای که داشته‌ام و با توجه به موقعیت و شرایط همواره برای هنر و هنرمندان احترام قائل بوده و دغدغه داشته‌ام. در میان ارتباطاتی که با حوزه‌های مختلف برقرار کرده‌ام، درد دلهای هنرمندان از نبودن توجهات و امکانات و حتی گاهی حداقل احترام‌ها مایه ناراحتی بوده است.

آن هم با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و سرمایه‌های انسانی موجود، بخصوص جوانانی که در رشته‌های مختلف هنری (به ویژه تئاتر و هنرهای نمایشی) بارها توان و انگیزه و علاقه خود را با حداقل توجهات، اثبات کرده‌اند. جوانانی که وقتی بطور جدی شنونده آنها می‌شویم از حجم و عمق سواد و آگاهی و استعداد آنها متعجب می‌شویم.

قطعا نگاه علمی و تخصصی مدیران و مسئولین مربوطه به این حوزه باید تزریق شود و امید به جوانان مستعد ما برگردد. صحنه‌ی تئاتر و فیلم و موسیقی و دیگر هنرها در منطقه ما که علاقه به هنر در آن موج می زند، باید پویا شود تا ضمن شکوفایی استعداد جوانان، رنگ و روی فرهنگ تغییر کند و سایه درخت آرامش بر مردم در احوال سخت اقتصادی گسترده تر شود.

علاقه عجیب و حیرت‌آور مردم به شاهنامه تا حنجره‌های آواز خفته‌ی زاگرس تا طبع کم‌نظیر شاعران و تا ذوق چشم نواز عکاسان و تا جان مایه‌های هنرهای دیگر این دیار گنج‌هایی هستند که می‌توانند مایه فخر ما و سبب طنین‌انداز شدن نام ایران و استان در دنیا شوند و امید هست در این راه و رسیدن به قله‌ها، همدلانه همدیگر را درک و یاری رسانیم.

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=28594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.