تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

جبهه اصلاحات ایران به جو بایدن در باره برجام نامه نوشت

  • کد خبر : 8030
  • 16 فروردین 1400 - 15:47
جبهه اصلاحات ایران به جو بایدن در باره برجام نامه نوشت
جبهه اصلاحات ايران در نامه‌اي به رئيس جمهور آمريکا خواستار بازگشت اين کشور به ساز و کار برجام شد.

بشار نیوز به نقل از خبرگزاری فارس جبهه اصلاحات ايران که بهزاد نبوي معروف به چريک پير بر صندلي رياست آن تکيه زده است در اين نامه خطاب به بايدن نوشته است: در ميان چالشي حساس و در برابر جرياني تماميت‌خواه بر کرسي تأثيرگذار رياست جمهوري ايالات متحده آمريکا نشسته‌ايد و در رقابت‌هاي انتخاباتي بر تلاش بر فعال کردن دموکراسي صلح‌طلبانه و بازگشت به توافقات بين المللي از جمله برجام پافشاري کرده‌ايد.

در نامه اين نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان تصريح شده است: شما (جو بايدن) به عنوان معاون رئيس جمهور اوباما امضاکنندگان اين توافق نامه و متعهد به آن شناخته شده‌ايد و امروز بسياري از چهره‌هايي که در شکل‌گيري برجام مؤثر بوده‌اند را در سيستم همکاران خود داريد.
در بخش ديگري از اين نامه نگاشته شده است: ما زنان و مردان اصلاح طلب ايراني با اعتقاد به صلح جهاني و تعامل سازنده بين ملت‌ها و دولت‌ها با همان معياري که در برابر تماميت‌خواهي‌هاي تاريخي در درون مرزهاي ايران‌زمين ايستادگي کرده‌ايم، در هر کجاي عالم اقتدارگرايي، تعدي و زورمداري را محکوم مي‌دانيم؛‌ روا است از تجربه‌ها به درستي بياموزيم و اشتباهات را مکرر نکنيم.
در بخش ديگري از نامه جبهه اصلاحات ايران به رئيس جمهور آمريکا مي‌خوانيم: جناب آقاي رئيس جمهور! ما بيش از اين مطابق تکليف و حقوق شهروندي بارها نظرات و توصيه‌هاي خود را در باب پاسداري از فرهنگ گفت‌وگو و پرهيز از فرصت‌سوزي در حوزه سياست خارجي خطاب به رهبران و مقامات کشور متذکر شده‌ايم.
در اين نامه آمده است: مسؤوليت در معرض فروپاشي قرار گرفتن اين توافقنامه بين المللي که سازمان ملل متحد پشتيبان‌ آن بوده و هست، با دولت سابق و حاکميت ايالات متحده آمريکا بوده و علي‌الوصول از جامعه کارگزاران و حاکميت ايران نمي‌توان توقع داشت که هزينه تصميم نامتعارف و غيرحقوقي دولت پيشين آمريکا را بپردازد.
در پايان اين نامه تأکيد شده است: اکنون مطابق حقوق ملي و انساني خود از شما مي‌خواهيم که هر چه زودتر به برجام برگرديد تا اين دستاورد گرانقدر مفاهمه راه را براي رويکرد سازنده بر مبناي عدالت و صلح در جهان هموار کند.

به گزارش فارس، پيش از اين نيز علي خرم از چهره‌هاي اصلاح‌طلب طي مطلبي خطاب به جو بايدن از نقض وعده او به دليل بازنگشتن به برجام انتقاد و او را ضعيف الاراده عنوان کرده بود.
وي خطاب به بايدن نوشته بود: آقاي بايدن يا قول‌شکن هستيد يا ضعيف‌الاراده، از صراحت لهجه پوزش مي‌خواهم، مگر شما نبوديد که در ايام مبارزات انتخاباتي با قطعيت حرف از بازگشت سريع و بي‌قيد و شرط به برجام مي‌زديد؟ مگر شما نبوديد که نور اميد در دل ملت ايران و ساير ملل جهان به‌وجود آورديد که بعد از دوران تاريک دونالد ترامپ، قرار است شما دوران احترام و منافع متقابل را با کشورمان و ساير کشورها شروع کنيد؟

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=8030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.