تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

داوطلبان تایید صلاحیت نشده تا فردا فرصت اعتراض دارند

  • کد خبر : 26182
  • 18 دی 1402 - 10:04
داوطلبان تایید صلاحیت نشده تا فردا فرصت اعتراض دارند
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: فرصت اعتراض برای داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید یا احراز نشده، از یکشنبه ۱۷ دی ماه آغاز و تا ۱۹ دی ماه است.

به گزارش بشارنیوز، سید جواد هاشمی اظهار کرد: داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در هیات مرکزی نظارت تایید یا احراز نشده است، می‌توانند اعتراض خود را از طریق مراجعه به سامانه اعلامی شورای نگهبان ثبت کنند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: این داوطلبان به صورت غیرحضوری به سامانه مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند تا در شورای نگهبان بررسی شود.

هاشمی ادامه داد: در فضای مجازی و گروه‌های استان مسئله‌ای مطرح بوده که برخی از نامزدهای انتخاباتی استان مشروط تایید شده اند به این معنا که به خارج از حوزه فعلی خود به رقابت بپردازند که در همین جا اعلامی می‌کنم، چنین نیست و وقتی کسی برای حوزه‌ای تایید شده است باید در همان حوزه به رقابت بپردازد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گفته سید جواد هاشمی مهر در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون از مجموع ۶۰ نامزد نهایی صلاحیت ۴۴ نفر تایید شده است، هشت نفر نیز عدم تایید صلاحیت و چهار نفر هم عدم احراز صلاحیت شده اند.

از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ شامل (کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده) شمار کل داوطلبان ۴۹ نفر بودند که ۳۲ نفرشان تایید صلاحیت شدند و ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت و چهار نامزد نیز صلاحیتشان احراز نشده است.

حوزه انتخابیه باشت و گچساران نیز تعداد کل داوطلبان ۴۵ نفر بود که ۳۰ نفرشان تایید صلاحیت نهایی شدند و ۹ نفر هم عدم تایید صلاحیت و چهار نفر هم عدم احراز صلاحیت شده اند.

برای انتخابات پیش رو (۱۱ اسفند امسال) ۸۷۲ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف استان پیش بینی شده است.

در مجلس یازدهم شمار افراد تایید صلاحیت شده ۳۶ نفر معادل ۳۹ درصد ۹۳ داوطلب انتخاباتی بود در حالی که در این دوره ( مجلس دوازدهم) شمار افراد تایید شده ۱۰۶ نفر معادل ۶۹ درصد داوطلبان مشمول بررسی صلاحیت بوده است.

 

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=26182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.