تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
مهدی روشنفکر در جواب به کلیپ تقطیع شده درباره سی‌سخت؛

در مقابل تفکرات مغرضانه، فقط یک گل تقدیم می‌کنم

  • کد خبر : 27460
  • 27 بهمن 1402 - 13:48
در مقابل تفکرات مغرضانه، فقط یک گل تقدیم می‌کنم
روشنفکر در واکنش به کلیپ تقطیع شده درباره سی‌سخت گفت: خطاب به تفکراتی که مغرضانه از این موضوع نهایت سوءاستفاده را بردند و به بهانه حمایت از مردم سی‌سخت به بنده انواع توهین‌ها و تهمت‌ها را نسبت دادند فقط یک گل تقدیم می‌کنم

در این مدت و در این بزنگاه تاریخی پیش روی بویراحمد، علی‌رغم حجم بالای فشار از طرق مختلف، صبر کردم تا این آب گل‌آلود زلال گردد و واقعیت ماجرا برای مردم فهیم، نجیب و شرأفتمند سی‌سخت روشن شود و بدانند مهدی روشنفکر نه به دلیل نسبت‌فامیلی با مردمان سی‌سخت، بلکه به دلیل درایت، تدبیر، سخت‌کوشی، ‌امانت‌داری و فرهنگ‌غنی مردمان سی‌سخت همیشه خود را فرزند سی‌سخت دانسته است و همواره فرزندانم نیز به ریشه و نسبتی که با مردم سی‌سخت دارند به خود بالیده‌اند و افتخار کرده‌اند.

در این مدت که شاهد چنین بی‌اخلاقی غیر قابل بخششی بودیم. هر چه زمان گذشت نه تنها این آب گل آلود جهت مشخص شدن واقعیت ماجرا زلال نشد بلکه مخالفان روز به روز این آب را بیش از پیش گل‌آلود کردند تا راست و دروغ ماجرا هیچ‌گاه مشخص نگردد و به قول معروف از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

در این مدت به عنوان فرزند کوچک بویراحمد، از بزرگوارانی که به دعوتشان در جمعشان به عنوان یک مهمان حضور داشتم و آگاه بر اصل ماجرا بودند، انتظار داشتم که پس از انتشار آن فیلم تقطیع و برش داده شده و آن هم پس از چند ماه، اولاً به حرمت شجاعت و نجابت مردم شریف سی‌سخت و سپس در حمایت از مظلومیت بنده و برای دفاع از شرف تاریخ مردمان سی‌سخت و دیگر مردم بویراحمد واقعیت ماجرا را می‌گفتند زیرا بنده مهمان این عزیزان بودم و انتظار داشتم تا هر عزیز و بزرگواری در آن جلسه، به حرمت شجاعت و نجابت سی‌سختی‌های شریف و شجاع اینچنین کند تا عده‌ای به بهانه حمایت از مردم سی‌سخت از این موضوع سوءاستفاده نکنند که خدایی نکرده جدا از مسائل انتخاباتی، به ساحتی بی‌حرمتی نگردد. اما به هر دلیلی اینچنین نشد تا نه تنها روح و روان مردم دانا و غیرتمند سی‌سخت آزرده شود، بلکه همه دلسوزان واقعی خاک بویراحمد که از آن جهت که سی‌سخت را به پشتوانه تاریخ درخشانی که به همه فضایل انسانی گره خورده است دوست دارند نیز آزرده خاطر گردیدند. لذا لازم می‌دانم تا اگر آزرده شده‌اید، نه از آن جهت که فرزند و خادم شما به ساحت شما جسارتی کرده باشد بلکه به این دلیل که تخریب بنده عاملی و بهانه‌ای شد که عده‌ای به این موضوع دامن بزنند، از محضر یکایک شما عذرخواهی می‌کنم. زیرا عده‌ای آرزو دارند بویراحمد نابود شود تا به بهانه این نابودی، پروژه جدیدی برای تخریب فرزند و خادم شما شروع کنند.

در تمامی این مدت توسط تعداد اندکی از عزیزانی از مردم فهیم سی‌سخت و بسیاری از مخالفان و حتی بسیاری از موافقان و دوستان و خویشاوندان که اطلاعی از واقعیت ماجرا نداشتند بار‌ها مورد بی‌مهری و توبیخ قرار گرفتم. و بزرگوارانی از سی‌سخت بار‌ها مرا به ناآگاهی تاریخی و تقابل با مردم سی‌سخت متهم کردند، حال آنکه اصل ماجرا و واقعیت، فقط جانبداری بنده در آن جلسه در حمایت از مردم نجیب سی‌سخت بود. زیرا هیچ‌گاه نه در دوران نمایندگی و نه پیش از آن خود را جدای از مردم سی‌سخت ندانسته و نخواهم دانست.

امروز بعد از مدت‌ها تصمیم گرفتم صادقانه خدمت مردم فهیم، نجیب و شرأفتمند سی‌سخت عرض کنم بنده اگر تاریخ را نمی‌دانستم و از فهم و شعور، دانایی و وفای به عهد و شجاعت شما مردم سی‌سخت بی‌اطلاع بودم تلاش نمی‌کردم بیش از هر بخش و منطقه‌ای، وفاداری و خدمتگزاری و احساس مسئولیت خود به مردم سی‌سخت را فراتر از نگاه‌های مردود و نادرست سیاسی و انتخاباتی ثابت کنم. به همین دلیل بود که آنقدر از زلزله و محرومیت سی‌سخت و این بهشت گمشده و پتانسیل‌هایش گفتیم و از مسئولان کشور و برخی نمایندگان در جلسات خصوصی از کوتاهی در حق شما مردم سی سخت قاطعانه مطالبه‌گری کردیم که برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان دولت بنده را فرزند سی‌سخت خطاب می‌کردند و البته باعث افتخار این فرزندتان بوده و خواهد بود. من امروز به شما و همه مردم بزرگ و عزیز بویراحمد، اگر ناراضی هستید و از شرایط خود ناراحتید، حق می‌دهم، چراکه من خود نیز، با همین سختی‌ها و مشکلات روزمره دست و پنجه نرم می‌کنم و به همه شما عزیزان عرض می‌کنم که تلاش فرزندتان تا آخرین لحظه این مسئولیت برای خدمت به شما و کاهش رنج‌ها و مشکلاتتان ادامه خواهد داشت.

حقیقت این است که تاریخ بویراحمد منهای مردمان دانا، عالم و سخت‌کوش و شجاع سی‌سخت مانند دنای بدون آب و برف است و این واقعیتی انکار ناپذیر است. و به همین دلیل است انتظار نداشتم عده‌ای برای مقاصد سیاسی و رقابت، رفاقت‌ها را فراموش کنند و اینگونه به دامان بی‌اخلاقی پناه ببرند. تا با بدبین کردن شریف‌ترین مردمان نسبت به فرزند خودشان دستاوردی کسب کنند.

بنده از ابتدای حضور در مجلس بر خلاف دیگر جریانات سیاسی تاریخ بویراحمد، راز ماندگاری جریان ندای وحدت را دور نشدن از‌اندیشه و رضایت مردمان سی‌سخت دانستم. از این رو بعد از پیروزی در انتخابات ۹۸ به این دلیل که نقطه مقابل ما یک تفکر با سابقه خطر‌ناک انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی بود، باید مشاورانم را از شجاع‌ترین، داناترین و‌امین‌ترین و رازدارترین افراد انتخاب می‌کردم. بنابرین در اولین اقدام، مسئولیت مهم‌ترین بخش مغزافزاری این جریان نوپا، یعنی مدیریت اتاق فکر رسانه و محتوای خود که حکم جعبه سیاه و مخزن‌اسرار جریان ندای وحدت را دارد و ده‌ها خطر ممکن بود‌ایشان را تهدید کند به وحید زابلی‌زاده فرزند سی‌سخت و دنای استوار سپردم تا این جریان با پیوند با‌اندیشه‌، شعور، اخلاق و فرهنگ مردم سی‌سخت غنی گردد و شهادت می‌دهم که بهترین انتخابم فرزند شما بوده است زیرا علی رغم تمام ناملایمتی‌ها، صبور و مدبر بود و به جای منافع شخصی، دائماً منافع جریان، منافع بویراحمد و منافع مردم سی سخت برایش اولویت داشت.

با تاریخ آشنایی دارم و می‌دانم هر گروه، جریان و سیاستمداری به شما که نمادی از مردمان شجاع، دانا، نجیب، شریف و وطن‌دوست می‌باشید پشت کردند پشتشان به بدترین شکل ممکن به زمین خورد!

از تاریخ درس گرفتم تا خود به درس عبرتی دیگر در تاریخ تبدیل نگردم. و به همین جهت عملکرد مهدی روشنفکر بیش از هر منطقه‌ای با نام سی‌سخت و زلزله سی‌سخت و زیرساخت‌های سی‌سخت شنیده می‌شود و اگر امروز تا آن نقطه آرمانی که شما انتظار دارید و من تحقق آن برای شما را آرزو دارم فاصله داریم، باید به شما بگویم که کار و تلاش ما در سی‌سخت این نگین درخشان استان ادامه دارد و نقطه درخشان کارنامه عملکرد بنده، پیگیری‌ها و نظارت بنده مربوط به حوزه اجرایی دولت مربوط به شهر سی سخت می‌باشد.

اما خطاب به تفکراتی که مغرضانه از این موضوع نهایت سوءاستفاده را بردند و به بهانه حمایت از مردم سی‌سخت به بنده انواع توهین‌ها و تهمت‌ها را نسبت دادند فقط یک گل تقدیم می‌کنم. اما، اما خوشحال شدم که شما به جهت تخریب بنده تا این اندازه واقعیات را پذیرفتید و از بزرگی مردمان سی‌سخت تعریف و تمجید کردید و به کوچکی خود در مقابل بزرگی این مردم نجیب و شریف اعتراف کردید.

بنده نیز اعتقاد دارم بسیاری از کسانی به بهانه حمایت از مردم سی‌سخت بر خلاف واقعیت ماجرا، انواع توهین و تهمت را به بنده نسبت دادند اگر جای مردم اصیل سی‌سخت می‌بودند، امروز سی‌سخت بیابانی بی‌درخت بیش نبود و اینهمه افتخارات علمی، هنری و ورزشی در کارنامه آن ثبت نمی‌شد.

آری این فهم و نجابت و شجاعت مردم سی‌سخت می‌باشد که از وجب به وجب خاک سی‌سخت در مقابل هر زیاده‌خواهی شجاعانه دفاع کردند، سی‌سخت را آباد کردند و امروز سی‌سخت و فرزندان سی‌سخت نام و آوازه ملی و بین‌المللی دارند تا هر آن کس که عاشق این خاک باشد، به این فرزندان افتخار کند.

مردم شریف بویراحمد بدانید که بنده به اصلاح، تغییر و تحول اعتقاد راسخ دارم و قطعاً هر انسان و گروهی قابلیت تغییر دارد اما به مردم فهیم، دانا، آزادی‌خواه، تاریخ‌ساز و مورخ سی‌سخت عرض می‌کنم اگر عده‌ای با کارنامه سیاه، امروز مدعی هستند تفکرشان دیگر آن تفکر بسته و ضد بیداری و ضد آزادی اوایل انقلاب یا آن تفکر تندرو و ضد بیداری قبل از اسفند سال ۹۸ نیست، می‌بایست در ساده‌ترین حالت ممکن از شما و خانواده فرزندان بیدار و نخبگان بیگناهی که در سی‌سخت و بویراحمد در این ۴۳ سال حذف یا منزوی شدند یا از حذف و حصر و دار ترساندند عذرخواهی و طلب حلالیت کنند و اظهار پشیمانی کنند سپس مدعی تغییر خود نسبت به گذشته باشند.

مادامی که گروهی همزمان که مدعی می‌شوند تفکرشان ۱۸۰ درجه با قبل از اسفند ۹۸، تغییر کرده است و از سوی دیگر در محافل خصوصی و عمومی به گذشته سیاه خود افتخار می‌کنند یعنی تغییری را شاهد نبودیم. و اگر بزرگانی مانند مرحوم آیت‌الله ملک حسینی (ره) به عنوان نماینده جامعه روحانیت و نظام و برخی بزرگان در استان برای کشیدن ترمز این تفکر تندرو نبودند مشخص نبود چه بر سر بیداری در این استان می‌آمد و چه هزینه‌های دیگری برای نظام و انقلاب تحمیل می‌شد.

آگاه باشید که تفکری که حاضر نیستند اشتباهات خود در گذشته را بپذیرند و از مردم بویراحمد حتی یک عذرخواهی ساده بخاطر آن خطاهای جبران‌ناپذیر داشته باشند، اما از عذرخواهی بنده به خاطر خطای نکرده می‌گویند.

آری، امروز تفکری در ظاهر در حمایت از بیداری مردم سی‌سخت به بنده حمله می‌کنند که در گذشته خود بزرگترین دشمنان بیداری بوده‌اند و تاریخ گذشته و حال ما خود گواه این مدعاست که این تفکر تمامیت‌خواه دشمن بیداری و آگاهی بوده و حتماً شما نیز خود نیک می‌دانید که این تفکر انحصارطلب، به دلیل نپذیرفتن اشتباه گذشته و عدم عذرخواهی از مردم، امروز از بیداری مردم و اگاهی مردم، احتمالاً بیشتر از شعله‌های آتش جهنم واهمه دارند. چون بیداری مردم، پایانی بر انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی آن‌ها و هر تفکر انحصار طلبی در آینده خواهد بود و اگر حتی ندای وحدت روزی پای در این مسیر انحصار طلبی و تمامیت خواهی بگذارد قطعاً با دشمنی به نام آگاهی و بیداری مردم مواجه خواهد بود و بیداری مردم کرکره چنین جریانی را پایین خواهد کشید.

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=27460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.