تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024

دوازدهمین دوره استانی المپیاد آماده دادرس پایان یافت/ تیم‌های برتر مشخص شدند

  • کد خبر : 29510
  • 02 اردیبهشت 1403 - 10:17
دوازدهمین دوره استانی المپیاد آماده دادرس پایان یافت/ تیم‌های برتر مشخص شدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: دوازدهمین دوره استانی المپیاد آماده دادرس با رقابت ۲۲۴ دانش آموز در دو بخش دختران و پسران به کار خود پایان داد.

کاظم قلاحی‌دوست بیان کرد:  دانش‌آموزان کهگیلویه‌وبویراحمدی پس از گذراندن آموزشهای برنامه ملی دادرس( دانش آموزان آماده در روزهای سخت ) در مسابقات آماده (المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر)  که به همت معاونت امور جوانان هلال احمر استان در اردوگاه فرهنگی ، تربیتی امام حسین (ع) شهرستان بویراحمد برگزار شده بود،  به رقابت با یکدیگر پرداختند.

فلاحی‌دوست افزود: در این مسابقات، دانش‌آموزان از ۸ شهرستان پس از شرکت در آزمون کتبی، در آزمون‌های عملی شامل احیای قلبی-ریوی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفاء حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن به رقابت پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان ایننکه  هدف از اجرای این طرح، دستیابی به شعار “هر دانش‌آموز یک امدادگر”  است ، تصریح کرد: این مسابقات به منظور ارتقای سطح آمادگی امدادی دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت است که  با همکاری آموزش‌و‌پرورش برگزار شد.

فلاحی‌دوست با اشاره به اینکه این مسابقات، آموزش  دانش‌آموزان برای خودامدادی، دگرامدادی و فعالیت اجتماعی است، افزود: در پایان  مسابقات، تیم‌های برتر خواهران و برادران مشخص و به مسابقات کشوری المپیاد آماده دادرس اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد: پس از بررسی و جمع‌بندی نتایج در بخش دختران،  شعب هلال‌احمر کهگیلویه، گچساران و چرام به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و شعبه دنا نیز موفق به کسب جام بشردوستی شد.

مدیر هلال‌احمر استان اظهار کرد: در بخش پسران شهرستان بویراحمد مقام اول‌، کهگیلویه مقام دوم و چرام مقام سوم و شهرستان مارگون جام بشردوستی را کسب نمودند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان نیز با تشکر از همکاری و تعامل آموزش‌وپرورش استان در اجرای این مسابقات،  بیان کرد: پایه و اساس طرح دادرس،  بر اساس اصول بشردوستانه  است.

مراد عدالت‌دوست گفت: در این مسابقات، زمینه ایجاد مسئولیت‌پذیری همراه با اعتماد به نفس بالا و مهربانی بیشتر میان نوجوانان و همچنین ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان مدنظر بود.

وی تصریح کرد:  افزایش ایمنی و کاهش خطرپذیری مدرسه‌ها از  دیگر اهداف این طرح است در طول سال تحصیلی با اجرای دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه دنبال  می‌شود.

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=29510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.