تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
روحاني: واکسن کرونا را تهيه مي‌کنيم

روحانی مردم ایران دو نمره ۲۰ گرفتند ولی دولت نتوانست نمره ۲۰ بگیرد

  • کد خبر : 6121
  • 08 دی 1399 - 19:42
روحانی مردم ایران دو نمره ۲۰ گرفتند ولی دولت نتوانست نمره ۲۰ بگیرد
زماني مجوز استفاده از واکسن داخلي کرونا را مي‌دهيم که همه مراحل و آزمايشات را طي کند.

بشار نیوز حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور پس از نشست سران قوا که امروز به ميزباني مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، اظهار داشت: به مردم عزيز ايران مي‌گويم که آنها ۲ نمره ۲۰ را به دست ‌آورده‌اند که البته تا پايان سال باز هم زمان داريم، ولي دولت نتوانسته که نمره ۲۰ را بگيرد.

وي افزود: مردم ايران در مقاومت و ايستادگي و در برابر  جنگ اقتصادي و تحريم‌هاي ضد بشري و انساني آمريکا نمره ۲۰ گرفته و در برابر ويروس کرونا هم ملت ايران با ايستادگي و رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي نمره ۲۰ ديگري گرفتند.

رئيس جمهور افزود: در جلسه امروز سران قوا عمدتاً در سه موضوع با هم صحبت کرديم؛ بايد تحريم‌ها را بي اثر کرده و در قدم بعدي تحريم را بشکنيم.

روحاني گفت: در اين زمينه‌ها گفتگوهاي خوبي با يکديگر داشتيم و نسبت به شيوه‌ها و قدم‌هايي که بايد با يکديگر برداريم، گفتگو کرديم.

وي گفت: نظرات ما نزديک و مشابه يکديگر است و اين بحث را در جلسه بعدي سران قوا ادامه خواهيم داد.

رئيس جمهور در باره لايحه بودجه ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: اين لايحه به مجلس تقديم شده و در اختيار نمايندگان است، ضمن اين که نمايندگان در حال بررسي آن هستند.
وي درباره اين که در چه مواردي مجلس و دولت مي‌توانند همکاري کنند، گفت: درباره تنظيم نهايي بودجه و کارهاي مشترک با يکديگر در اين نشست صحبت کرديم، ضمن اين که درباره شيوه و کليات بحث‌ها با يکديگر همکاري داريم. ولي در نهايت کميسيون تلفيق و نمايندگان و دولت بايستي درباره بودجه ۱۴۰۰ تصميم بگيرند.

رئيس جمهور تأکيد کرد: ما از چند طريق به دنبال تهيه واکسن هستيم که در زمينه واکسن داخلي دو مؤسسه بزرگ و يک شرکت دانش بنيان در مسير تهيه واکسن هستند و اميدوارم که آنها موفقيت کامل را به دست آورند، ضمن اين که مسير دوم را هم پيگيري کرده‌ايم که ساخت واکسن با کشور ديگري است که همکاري‌ها را با هم شروع کرده و نهايتا اين واکسن ساخت دو کشور خواهد بود.

وي در باره مسير سوم تأمين واکسن کرونا افزود: خريد واکسن کرونا از خارج از طريق سازمان بهداشت جهاني در دستور است و به همين دليل براي تأمين مالي و جابجايي پول اقدامات لازم را انجام داده‌ايم. همچنين با يک يا دو کشور ديگر هم اين کار را خواهيم کرد.

روحاني در باره مجوز استفاده از واکسن داخلي هم خاطرنشان کرد: زماني مجوز استفاده از واکسن داخلي کرونا را مي‌دهيم که همه مراحل و آزمايشات را طي کند.

رئيس جمهور گفت: سلامت مردم ايران همواره مورد توجه مسؤولان  جمهوري اسلامي بوده و در ماه‌هاي پاياني دولت دوازدهم هم سلامت مردم، شکستن تحريم و موضوع معيشت مردم را دنبال خواهيم کرد و در اين راستا با دو قوه ديگر همکاري و هماهنگي لازم را انجام خواهيم داد.

 

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=6121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.