تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
فرماندار بویراحمد:

شوراهای اسلامی، مصداقی از تجلی اراده آحاد مردم در تصمیم‌گیری است/ این نهاد مامنی برای حل مشکلات مردم است 

  • کد خبر : 29864
  • 09 اردیبهشت 1403 - 17:22
شوراهای اسلامی، مصداقی از تجلی اراده آحاد مردم در تصمیم‌گیری است/ این نهاد مامنی برای حل مشکلات مردم است 
فرماندار بویراحمد با تبریک روز شورا، گفت: این نهاد و مجلس محلی و مردمی، مامنی برای حل بسیاری از مسائل  و مشکلات مردم و رابطان مطمئن بین مردم و مسئولان هستند. 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَيْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ

در اهمیت جایگاه شورا ،همین بس که پیامبر بزرگ اسلام با آن عظمت و دریافت مستقیم تمام حقایق از سرچشمه وحی ،باز مامور به مشورت می شود .

بر این اساس مشورت و نظام شورایی در مبانی دینی و نظام انقلابی ما در اصول جداگانه قانون اساسی، جایگاه خاص و موضوعیت جدی داشته و خواهد داشت.

نامگذاری روز ۹ اردیبهشت به عنوان روز شورا در تقویم رسمی، نیز در راستای تکریم مشارکت عینی مردم در قالب شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

امروزه شوراهای اسلامی در تمامی شهرها و روستاهای ایران اسلامی و شهرستان بزرگ بویراحمد، مصداقی از تجلی اراده آحاد مردم به طور مستقیم در عمده  تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها در حوزه‌های شهری و روستایی است.  وجود این نهاد و مجلس محلی و مردمی، مامنی برای حل بسیاری از مسائل  و مشکلات مردم و رابطین مطمئن بین مردم و مسئولین هستند.

ضمن تبریک این روز مهم به همه اعضای شوراهای اسلامی‌ ،شهر و روستا؛  امیدواریم این نهاد برخاسته از اراده و خرد جمعی مردم هر روستا و شهر، با نصب‌العین قراردادن اهداف و آرمان‌های بزرگ حرکت تمدنی نظام مقدس جمهوری اسلامی در قاموس اندیشه‌های امامین انقلاب که همواره بر مردم مداری و پیگیری مطالبات به حق مردم تاکید داشته ‌اند، خصوصا با در نظر گرفتن، مفاهیم عمیق بیانیه گام دوم، بیش از پیش در انجام وظایف و خدمت موفق و موئد باشند.

شهرام مهدوی مطلق

فرماندار بویراحمد

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=29864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.