تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024

نظر جالب علی مطهری درباره داماد خانواده؛ مستقل وارد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم

  • کد خبر : 7673
  • 18 اسفند 1399 - 20:20
نظر جالب علی مطهری درباره داماد خانواده؛ مستقل وارد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم
علی مطهری: ما در درجه اول بايد تلاش کنيم که مشارکت مردم در انتخابات  بالا برود چراکه اين مسئله هم از نظر بالا بردن جايگاه سياسي ايران در دنيا اثرگذار خواهد بود و هم اينکه با مشارکت بالا انتخاب مردم به انتخاب واقعي نزديکتر خواهد بود.

بشار نیوز به نقل از فارس  نايب‌رئيس سابق مجلس درباره کانديداتوري خود براي انتخابات رياست‌جمهوري گفت: من يک کاستي هايي در اوضاع کشور ديدم و با توجه به اينکه ۱۲ سال سابقه نمايندگي و چند سالي نايب رييسي مجلس را دارم فکر مي‌کنم که بسياري از چالش هاي کشور قابل حل است

علي مطهري عصر امروز (دوشنبه ‌۱۸ اسفندماه) با حضور در سلسله نشست‌هاي بررسي و تحليل انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ در حزب نداي ايرانيان اظهار داشت: مسائل سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياست خارجه و اقتصاد جداي از هم نيست و همه اينها بايد با هم ديده شود.

وي افزود: نيازمند يک برنامه چند بعدي نه فقط در حوزه سياست خارجه و اقتصاد بلکه در همه زمينه‌ها هستيم تا بتوانيم دغدغه‌ها در حوزه‌هاي مختلف را به موازات هم جلو ببريم. بنابراين براي سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نامزد شدم چون شايد بتوانم دراين زمينه موثر باشم.

نايب رئيس مجلس دهم با تأکيد براينکه بايد دولتي مقتدر در ۱۴۰۰ روي کار بيايد، عنوان کرد: دولتي بايد روي کار بيايد که اجازه دخالت به نهادهاي خارج از دولت در امور اجرايي ندهد و رئيس جمهور فردي با ثبات و قوي باشد تا در مقابل اين دخالت‌ها بايستد.

مطهري خاطرنشان کرد: من تصميم گرفتم که يکي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ باشم و اکنون تشخيص با مردم است که به چه نتيجه‌اي برسند.

وي گفت: من به شکل مستقل وارد شدم ولي مستقل وارد شدن به اين معنا نيست که توجهي به تحولات روز نداشته باشيم. هرچه جلوتر برويم افق روشن تر مي شود و ممکن است احساس کنيم که اگر در اينجا همکاري با کانديداي ديگر يا حزبي انجام شود به نفع کشور باشد و جلوگيري کند از اين که فرد تندرويي روي کار بيايد. به هر حال آن زمان بايد تصميم گرفت که چه کاري به نفع کشور است ولي اينکه تاکنون من ملاقاتي با گروهها داشته‌ام خير اينطور نبوده اما اينکه اگر هر کدام از جناح ها بخواهد از بنده حمايت کنند بنده استقبال خواهم کرد، اما به هر ترتيب بايد ديد در آينده وضع نظرسنجي ها چگونه است و بعد تصميم گرفت.

مطهري در پاسخ به اين سوال که با توجه به نسبت خانوادگي شما با آقاي لاريجاني برخي ها معتقدند که شما به عنوان کانديداي پوششي وي وارد صحنه رقابت ها شديد تا به نوعي رأي آن دسته از بدنه اجتماعي اصلاح طلب که نگاه مثبتي به شما دارد را به سمت آقاي لاريجاني جذب کنيد، گفت: درباره حضور آقاي لاريجاني اطلاعي ندارم و صحبتي نداشتم‌ و نمي‌دانم خواهد آمد يا خير. اعلام نامزدي خودم هم بدون اطلاع ايشان بوده است. هيچ هماهنگي وجود نداشته و ندارد و کانديداي پوششي لاريجاني نيستم.

وي افزود: اگر لاريجاني را اصلح ميدانستم  نمي‌آمدم، من خودم را اصلح دانستم و آمدم.

مطهري در بخش از اظهاراتش گفت: ما در درجه اول بايد تلاش کنيم که مشارکت مردم در انتخابات  بالا برود چراکه اين مسئله هم از نظر بالا بردن جايگاه سياسي ايران در دنيا اثرگذار خواهد بود و هم اينکه با مشارکت بالا انتخاب مردم به انتخاب واقعي نزديکتر خواهد بود.

وي افزود: البته مردم از سختي معيشت و نااميدي از اينکه با انتخاب آنها آيا واقعا تغييري در روندها صورت مي‌گيرد يا خير مواجه هستند که اين وظيفه ماست که در آنها اين باور را ايجاد کنيم که حضور مردم تأثير مستقيمي در امورات کشور دارد. بنابراين بنده احساس کردم وارد ميدان شوم و نتيجه هر چه شود براي شخص بنده اصلا مهم نيست و مهم اين است که به تکليف عمل کنيم.

مطهري گفت: من يک کاستي هايي در اوضاع کشور ديدم و با توجه به اينکه ۱۲ سال سابقه نمايندگي  و چند سالي نايب رييسي مجلس را دارم تا حدي با مسائل و چالش ها آشنا شدم و فکر مي‌کنم که بسياري از اين چالش ها قابل حل است. به هر حال بايد در سياست خارجي و روابطي که با کشورهاي همسايه و کشورهاي اسلامي و دنياي اسلام اصلاحاتي ايجاد کنيم. همچنين رابطه با دنياي غرب را حتي المقدور بايد بهبود ببخشيم و اينطور نباشد که نهايتاً با دو سه کشور در ارتباط باشيم. خصوصا اينکه سياست خارجي اثر مستقيم در زندگي‌مردم نيز خواهد داشت.

وي عنوان کرد: يکي از مشکلات اقتصادي ما اين است که  تعداد اندکي شرکت هاي بزرگ خصوصي داريم که بايد اين رويه اصلاح شود و رقابت به معني واقعي را در اقتصاد ايجاد کنيم تا در رقابت با کشورهاي منطقه در تصاحب بازارها توفيق کسب کنيم. همچنين در بخش فرهنگي نيز نياز به اصلاح وجود دارد و توجه به حقوق مردم بايد در دستور کار دولت آينده قرار گيرد. در هر حال مهم اين است که هر دولتي که روي کار بيايد برنامه جامع و کاربردي داشته باشد و اين طور نباشد که بگويد من ميخواهم فقط مسئله سياست خارجي يا اقتصاد را بهبود ببخشم چراکه چنين دولتي نمي‌تواند موفق باشد.

مطهري افزود: البته مردم هميشه انتقاداتي داشته اند ولي چون اصل انقلاب را قبول دارند در آنجايي که بايد انقلاب را حمايت کنند در صحنه حاضر مي‌شوند. نمونه اين مسئله حضور هميشگي مردم در راهپيمايي ها و صحنه هاي عمومي است. بنابراين اگر مردم احساس کنند که حرف هاي آنها شنيده مي‌شود، اين بار هم در صحنه حاضر مي‌شوند.

نماينده سابق تهران در مجلس خاطرنشان کرد: به طور کلي سياسيون مي توانند نقش به‌سزايي در حضور و مشارکت مردم داشته باشند. بنابراين همه کساني که احساس مي کنند حرف آنها در مردم تاثير گذار است بايد در صحنه حاضر شوند، البته شوراي نگهبان نيز در اين حوزه نقش تاثيرگذاري دارد و نبايد سخت گيري بي مورد داشته باشد چراکه اگر مردم احساس کنند که نماينده تفکر آنها در صحنه حضور دارد قطعاً در مشارکت در انتخابات نيز تاثيرگذار است.

مطهري درباره تحولات اخير در حوزه سياست خارجي گفت: امروز در خصوص بازگشت به برجام نياز به مذاکره با آمريکا نيست و صورت مسئله بسيار روشن است و آمريکا بوده که از برجام خارج شده و تحريم هاي جديدي را عليه ايران وضع کرده است، بنابراين اين آمريکا است که بايد تحريم ها را بردارد و به برجام باز گردد تا آن زمان ايران نيز به تعهدات برجامي بازگردد.

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=7673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.