تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024

مصوبه‌ای که ۸ ماه است در استانداری، خاک می‌خورد

  • کد خبر : 30181
  • 18 اردیبهشت 1403 - 12:15
مصوبه‌ای که ۸ ماه است در استانداری، خاک می‌خورد
مسئول دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب‌های محیط زیست کهگیلویه‌وبویراحمد گفت:برنامه مدیریت تالاب‌های استان به تائید سازمان مرکزی رسیده و برای اجرا نیاز به تصویب در کارگروه امورزیربنایی استان دارد؛ اما 8 ماه است که در اتاق‌های استانداری خاک می‌خورد.  

به گزارش بشارنیوز، مسئول دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب‌های محیط زیست استان دراین خصوص گفت: تالاب‌های مورزرد و شرم درنگ زیلایی، برم الوان بهمئی و مجموعه کوه گل دنا  به دلیل ویژگی‌های اکولوژیکی  موقعیت جغرافیایی، جاذبه گ‌های خاص و منحصر به فرد میپتواند نقش مهمی در تامین معیشت جوامع محلی بواسطه توسعه گردشگری پایدار و جامعه محور داشته باشند.

مسعود حاتمی گفت : اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌های استان از سال ۴۰۲ اقدام به تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بومی حوزه آبریز برای سه تالاب برم الوان ، مورزرد و شرم درنگ زیلایی با همکاری کلیه ذینفعان اعم از دولتی ،خصوصی و بخصوص جوامع محلی حاشیه تالاب‌ها نموده است.

وی تصریح کرد: تدوین و اجرای این برنامه‌ها می‌تواند ضمن حفاظت از تالاب‌های استان، چارچوبی برای مدیریت بهره‌برداری خردمندانه و مسئولانه  با همکاری همه ذینفعان در تالاب‌های استان فراهم آورد.

حاتمی بیان کرد : در این راستا برنامه مدیریت تالاب‌های استان با محوریت گردشگری جامعه محور  و توسعه الگوهای نمونه گردشگری طبیعت محور تالابی و حمایت از معیشت‌های پایدار جوامع محلی در سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصویب و برای اجرا  به استان ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه برای اجرا نیاز به تصویب در کارگروه امور زیر بنایی استان دارد که علی رغم گذشت ۸ ماه از ابلاغ این مصوبه از طرف سازمان حفاظت محیط زیست‌، متاسفانه در اتاق‌های استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد خاک می‌خورد و همچنان چشم انتظار و بلاتکلیف است.

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=30181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.