تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

نبود اعتبار؛ آسیبی بر کنترل آسیب‌های اجتماعی

  • کد خبر : 4507
  • 02 مهر 1399 - 10:44
نبود اعتبار؛ آسیبی بر کنترل آسیب‌های اجتماعی
در موارد آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای شهرها دو نهاد سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه اجتماعی استانداری می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

به گزارش بشارنیوز سید عیسی حسنی معاون دادستان استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت اظهار داشت: قوه قضاییه در راستای منویات مقام معظم رهبری جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی پا به پای دولت حرکت می‌کند.

وی افزود: قوه قضاییه یکی از نهادهایی است که به صورت مستقیم با آسیب‌های اجتماعی در ارتباط است.

حسنی در ادامه با اشاره به تامین اعتبارات لازم جهت کاهش و پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی از طرف قوه قضائیه، اظهار داشت: برخی اعتبارات اختصاصی در دو ماه آخر سال وصول می‌شود که عملاً نمی‌توان از آنها استفاده کرد.

حسنی در ادامه درخواست نمود پرداخت اعتبارات با هماهنگی و تعامل در ماه‌های اول هر سال صورت بگیرد، تا از برگشت بودجه جلوگیری شود، وی افزود: هم اکنون شش ماه از سال می‌گذرد و اعتبار خاصی در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی وصول نشده است.

معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان تصریح کرد: در موارد آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای شهرها دو نهاد سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه اجتماعی استانداری می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

حسنی بر مشارکت مردم در فرهنگ سازی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده از طرف معاونت پیشگیری از وقوع جرم در منطقه مسکن مهر نجف آباد افزود: بعد از بازدید میدانی از منطقه مسکن مهر نجف‌آباد متوجه برخی از آسیب‌ها شدیم، و با همکاری مردم و ساکنین منطقه تشکلی مردمی برای حل معضلات و مشکلات تشکیل دادیم، که این تشکل نیازمند حمایت مناسب است.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: در بروز برخی از آسیب‌های اجتماعی قصور و عدم نظارت دستگاه‌ها و نبود زیر ساخت‌ها نقش دارند، مثلاً در تحقیقی متوجه رشد آمار طلاق به صورت چشمگیری شدیم، با بررسی انجام شده کاشف به عمل آمد که برخی از این طلاق‌ها بصورت صوری و برای استفاده از برخی مزایای آن نظیر معافیت سربازی فرزند و یا تحت حمایت نهادهای حمایتی قرار گرفتن بوده است.

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=4507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.