تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
نامه ی یک جوان یاسوجی به رئیس جمهور

پیشنهاد می کنم یکبار دیگر نهج البلاغه را بخوانید

  • کد خبر : 3920
  • 16 شهریور 1399 - 21:01
پیشنهاد می کنم یکبار دیگر نهج البلاغه را بخوانید
پراید 16میلیونی نتیجه ی بی کفایتی احمدی نژاد است و بنزین و دلار و گوجه و نان و برنج و ....هر دردی را به گردن باریک آن مرد یک مترو شصت سانتی می انداختند اما جناب رئیس جمهور بعد از گذشت هفت سال از آن روزها درد را از هرطرف میخوانم درد است و دزد را و نان را نیز....

 مطلبی که می خوانید از سری یادداشتهای ارسالی مخاطبین بشار نیوز می باشد، و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست، پایگاه خبری تحلیلی بشار نیوز آمادگی درج مطلب در رد یا تایید مطلب را اعلام می کند.

بشار نیوز ایمان بهزادی در یادداشتی آورده است:

سلام آقای حسن روحانی

کلاس دوم دبیرستان بودم که اولین بار عکس شما را نقش بسته بر سینه دیوار مدرسه ام در خیابان معلم یاسوج دیدم، کلید به دست آمده بودید تا همه ی قفلهای را باز کنید و گشایش ایجاد کنید، طرفدارنتان از زمین و آسمان بر سر محمود احمدی نژاد می کوفتند و او را متهم به ندانم کاری و ضعف می کردند، می گفتند پراید ۱۶میلیونی نتیجه ی بی کفایتی احمدی نژاد است و بنزین و دلار و گوجه و نان و برنج و ….هر دردی را به گردن باریک آن مرد یک مترو شصت سانتی می انداختند، با خودم فکر میکردم شما روحانی هستید و درد مردم را بهتر می دانید و در راستای برقراری عدالت تلاش خواهید کرد با اینکه سنم به پای صتدوق آمدن نمی رسید اما مغز معیوبم که بیش از آنکه مشغول درس باشد مشغول خریدن گوشی و موتور و لباس نو بود مرا به آمدن و کلید تدبیر شما امیدوار کرده بود.
اما جناب رئیس جمهور بعد از گذشت هفت سال از آن روزها درد را از هرطرف میخوانم درد است و دزد را و نان را نیز….
پراید ۱۶ میلیونی قیمتش چندین برابر شد،برنج که کم کم جز خاطرات می شود و دلار نیز از نردبان تدبیر معیوب شما بالا رفت و سر به فلک کشید، دغدغه بنزین ندارم چرا که با این شرایط یقین دارم دیگر توان خرید ماشین را نخواهم داشت!!
شیخ حسن روحانی باور کنید خیلی دلم می خواهد مثل شما بیخیال باشم و همه چیز را با عینک خوش بینی نگاه کنم اما خوب که فکر می کنم می بینم شما رئیس جمور هستید و دستتان به دهانتان میرسد و اگر هم نرسد دستی به دهان شما خواهد رسید ولی من از سوز سرمای فقر جرأت بیرون آوردن دستهایم را ندارم و سعی می کنم دهانم بسته بماند تا مغلوب غرور جوانی ام نشوم.
آقای روحانی نسل من و نسل ماقبل من در عدم تدبیر سوخت و موج فقر و انبوه جوانان تحصیلکرده بیکار گواهی بر این ادعاست.
امید داشتیم گلابی را که برای ما کوخ نشینان میوه ای لاکچری می باشد از باغ برجام تناول کنیم اما رویایمان چه زود چون درخت گلابی خشکید، جناب رئیس جمهور من روستایی زاده ام و با فقر تا دلتان بخواهد رفیقم، در مدرسه هایی درس خوانده ام که برای گرمایشش هیزم بلوط را به مسلخ بخاری برده ایم و در زمستان سرد انگشت پایم در کفشهای پلاستیکی سوراخ شده برف را شرمگین جسارت کودکانه م می کرد، مدارسی که در آن خبری از سرویس بهداشتی و مایع دستشویی و برق و سالن ورزشی و توپ فوتبال و آزمایشگاه و… نبود، با خود خیال می کردم با ورود ماشینهای شاسی بلند و گوشی های اندروید جینی جهان و کشورم در حال تحول هستند و روزگاری در پیش است که دانشگاههای امارات و قطر در مقابل مدارس کشورم کوچک به نظر بیایند.
دیروز در پی حماسه جاوید دولت محترمتان در بازگشایی زود هنگام مدارس ناگهان یاد آرزوهایم افتادم، استرس خانواده هایی که دست کودکانشان را محکم در دست داشتند و از هم گریزان بودند باعث شد تا علاوه بر دعا برای خلاصی از کرونا گوشه نظری هم برای خلاصی از دست شما و بی خیالیتان کنم
جناب روحانی قریب به هفت ماه از ورود کرونا به کشور می گذرد و از همان ابتدا معلوم بود که این ویروس قرار نیست به این راحتی قید رفاقت با زندگی ما را بزند، مانده ام شما در قامت و هیبت پوشالی یک رئیس جمهور برای مهم ترین بخش کشور یعنی آموزش چه چاره ای اندیشیده اید؟
هنرتان تمام وکمال در اصرار بر بازگشایی مدارس حتی در مناطق قرمز خلاصه شد؟
جناب شیخ حسن مدارس حداقل در شهر و دیار محروم من هیچ تفاوتی با بیست سال پیش نکرده اند، باور بفرمایید مدارسی هستند که در چند سال پیش زیباتر و دلنواز تر از الان بوده اند، همان مکان زِهوار درفته های متروکی که شما آنها را مدرسه می خوانید خود به طور طبیعی و حتی با گذر از کرونا خطرناک هستند حال با چه استلالی انتظار دارید خانواده ها فرزندان دلبندشان را با وجود کرونا راهی مدرسه کنند؟
فرضاً یکسال سال تحصیلی به عقب افتاد چه اتفاقی می افتد؟ شما که دلسوز تحصیل دانش آموزان ودانشجویان هستید چرا برای قشر بیکار به گِل نشسته چاره ای نمی اندیشید؟
آقای روحانی هزاران هزار جوان با مدارک عالی سالهاست گوشه نشین خیابان و خانه و قهوه خانه و … هستند این جماعت دانش آموز را نیز بر این جماعت اضافه کنید شما که ادعا دارید همه چی عالیه و ما چقدر با حالیم!!!!
آقای روحانی دانش آموزان در فضای مجازی می توانند درس بخوانند البته اگر زیرساخت فراهم باشد و تبلت داشته باشند، چرا در این چند ماه به فکر چاره نیفتادید و نذورات و کمک های مومنانه را هدفمند نکردید تا برای دانش آموزان بی بضاعت تبلت تهیه شود؟
اصلاً قربان ریش قشنگتان چطور برای واردت آناناس و قهوه و موزمیشود ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داد تا بازار دوستان لاکچری تان بی رنگ نشود اما نمی شود برای خرید تبلت های چینی بچه فقیرها ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داد؟
مانده ام در آن حوزه علمیه نشد یکبار نگاهتان به نهج البلاغه بیفتد و تاکیدات امام علی علیه الاسلام را درباره محرومین و مستضعفین بخوانید؟
شاید خوانده اید و فراموش کرده اید پیشنهاد میدهم دوباره بخوانید
«ما را به خیرتان امید نیست شر مرسان»
و سلام علیکم

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=3920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 9
  1. درود
    گل گفتی

  2. دمت گرم با این مطلب خدایی حسابی به دلم نشست، بخدا خجالت می کشم بگم روحانی رئیس جمهور ایرانه

  3. درد احمدی نژاد من سر روحانی، غیر بدبختی هیچ سیمو نیاشت

  4. نه احمدی نژاد و نه روحانی خدا دو تاشه نابود

  5. هم مرد ۱۶۰سانتی مقابل تمام زور گویان را به زانو دراورده بود، روحانی و ظریف دل به لبخند کری خوش کردن

  6. دمت گرم …واقعا حرف دل همه جوانان استان ومخصوصا شهریاسوج رو زدی ….بسیار دلنشین بود

  7. خدا ازت نگذره روباه بنفش که مردم بیچاره کردی

  8. سخن از دل ما گفتی، فقط.در مورد مستضعفان که بنا به نظر مقام معظم رهبری در مورد بزرگان و صالحين در صدر که وارثین زمین هستند صدق دارد نه در مورد ضعفا و مستمندان!!!! شیخ رییس جمهور طبق شواهد و قرائن و عملکرد هفت ساله حاکی از آن است که ماموریتی برای نارضایتی و سلب اعتماد مردم و ایجاد فاصله عمیق طبقاتی د آرند که موفق شده و رضایت و خواست جهان غرب را فراهم نموده، به نحوی که برای اصلاح امور هیچ راهکار و روزنه امیدی نیست،

  9. عالی بود ایول

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.