تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024

چه کسی مقصر بروز مشکلات برای واحدهای تولید کننده ماهی در استان است؟/ سرمایه گذاران یا دستگاه های اجرایی؟

  • کد خبر : 4264
  • 27 شهریور 1399 - 10:47
چه کسی مقصر بروز مشکلات برای واحدهای تولید کننده ماهی در استان است؟/ سرمایه گذاران یا دستگاه های اجرایی؟
طرحهای فعال پرورش ماهی که هم اکنون با دستگاه های مختلف بر سر صدور مجوزهای لازم درگیر هستند، چگونه از ابتدا مجوز فعالیت گرفته اند؟ تاوان کارهای غیر کارشناسی را دستگاه‌های متخلف و بی توجه باید پرداخت کنند یا سرمایه گذارانی که اکنون کف گیر شان به ته دیگ خورده و دست به دامن بانکها شده اند؟

بشار نیوز استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی به عنوان سومین تولید کننده برتر ماهی در کشور شناخته می‌شود که سرمایه‌گذاران این بخش از معضلات اساسی رنج می‌برند.استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی به عنوان سومین تولید کننده برتر ماهی در کشور شناخته می‌شود که سرمایه‌گذاران این بخش از معضلات اساسی رنج می‌برند.
مشکلات مالی این روزها یکی از اساسی ترین دغدغه های سرمایه گذاران بخش خصوصی برای رونق تولید محسوب می‌شود، بخش شیلات و سرمایه‌گذاران پرورش ماهی در استان نیز این قاعده مستثنی نیستند، سرمایه گذارانی که با هزار امید و آرزو تمام دارایی و تلاش خود را برای کسب درآمد ،رونق تولید و کمک به اشتغال و اقتصاد، در پرورش ماهی هزینه کرده اند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد عدم کار کارشناسی را دلیل عمده بروز مشکلات در اجرا و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی بیان می‌کند.
این روزها که ویروس کرونا بر ابعاد مختلف زندگی بشر در جهان تاثیر گذاشته است، سرمایه گذاران پرورش ماهی نیز درگیر مشکلات مالی هستند و چشم امیدشان به حمایت دولت و بانکها می‌باشد.بی شک یکی از دغدغه‌ها برای دریافت تسهیلات مالی داشتن ضمانت و وثیقه لازم و مکفی هست، سرمایه گذارازان پرورش ماهی برای دریافت تسهیلات کلان راهی به جز تضمین املاک طرح های خود پیش بانک ندارند، در برخی از موارد به دلیل قرار گرفتن این طرح‌ها در بستر رودخانه و عدم رعایت حریم رودخانه مجوزات لازم از طرف نهادها و دستگاه های مختلف صادر نمی‌شود و همین امر باعث شده است که مشکلاتی بین بانک های عامل و سرمایه گذاران این بخش بوجود بیاید.
علاوه بر این نبود بازاچه برای فروش  و عرضه مستقیم ماهی در استان باعث شده تا نتیجه زحمت این صنف به سودی سرشار تبدیل و به جیب دلالان برود.
در دور گذشته شورای شهر یاسوج مکانی به عنوان بازاچه عرضه و فروش ماهی جنب بیمارستان شهید جلیل یاسوج ایجاد شده بود، اما متأسفانه به دلیل رعایت ضوابط لازم به ویژه در بخش بهداشتی این مکان پلمپ شد و از دسترس شهروندان و تولید کنندگان ماهی خارج شد.
حال استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای کاستن از رنج های سرمایه گذاران و تولید کننده گان ماهی خواستار ایجاد بازارچه های فروش ماهی در سطح استان شده است و از دستگاه ها و بانکها انتظار همکاری با بخش شیلات را دارد.
حال در این بین چه کسی مقصر بروز خسارت و مشکلات به واحدهای تولیدی و پرورش ماهی در استان است؟
طرحهای فعال پرورش ماهی که هم اکنون با دستگاه های مختلف بر سر صدور مجوزهای لازم درگیر هستند، چگونه از ابتدا مجوز فعالیت گرفته اند؟
تاوان کارهای غیر کارشناسی را دستگاه‌های متخلف و بی توجه باید پرداخت کنند یا سرمایه گذارانی که اکنون کف گیر شان به ته دیگ خورده و دست به دامن بانکها شده اند؟

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=4264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.