تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024

کلاهبرداری با ترفند اجاره کارت‌های بانکی/مسئولیت هرگونه اقدام و سوءاستفاده از کارت، بر عهده مالک آن است

  • کد خبر : 30189
  • 18 اردیبهشت 1403 - 19:13
کلاهبرداری با ترفند اجاره کارت‌های بانکی/مسئولیت هرگونه اقدام و سوءاستفاده از کارت، بر عهده مالک آن است
اجاره کارت‌های بانکی دام پنهان کلاهبرداران اینترنتی برای افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی است که از این طریق و بدون آن‌که ردی از خود برجای بگذارند به اهداف مجرمانه خود دست یابند.

بشارنیوز_یاسوج/ در گزارش  پلیس فتا کهگیلویه‌وبویراحمد آمده :  مجرمان و سودجویانی که اقدام به این کار می‌کنند اکثرا گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی و سایت‌های کلاهبرداری در حوزه رمز ارز و‌… هستند که برای فرار از عواقب کارشان اقدام به اجاره حساب‌های بانکی دیگران می‌کنند تا با این کار رد‌پایی از خودشان به‌جا نگذارند.

در این گزارش،  پلیس هشدار داده: کاربران فضای مجازی به‌ وعده‌هایی که ظاهر مناسبی داشته و سود و منفعت مالی‌ را با کمترین کار ارائه می‌دهند، اعتماد نکنند و کارت و حساب‌بانکی خود را به هیچ عنوان به دیگران اجاره ندهید.

امروزه همه‌ افراد با چندین حساب و کارت‌های بانکی سروکار دارند و با توجه به ایجاد این حساب‌ها با استفاده از اطلاعات هویتی شان، باید در حفظ و نگهداری آنان نهایت دقت را داشته باشند تا در معرض آسیب و خطر افراد سودجو قرار نگیرند.

بر اساس گزارش پلیس فتا، هرگونه اجاره یا در اختیار گذاشتن کارت بانکی شخصی به دیگران برای انجام اقدامات خلاف قانون از جمله فعالیت در سایت‌های شرط بندی جرم بوده و مسئولیت هرگونه اقدام و سوءاستفاده از آن ابتدا بر عهده مالک کارت است و با افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد.

بشارنیوز_ یاسوج

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=30189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.