تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه‌وبویراحمد عنوان شد:

۹۴ درصد از اشتغال ایجاد شده توسط کمیته‌امداد بدون انحراف است/ درگیر اعداد اشتغال نباشید؛ اگر نیاز است بیشتر وام بدهید/ جذب ۷۰ درصد منابع در کهگیلویه‌وبویراحمد

  • کد خبر : 30196
  • 18 اردیبهشت 1403 - 19:46
۹۴ درصد از اشتغال ایجاد شده توسط کمیته‌امداد بدون انحراف است/ درگیر اعداد اشتغال نباشید؛ اگر نیاز است بیشتر وام بدهید/ جذب ۷۰ درصد منابع در کهگیلویه‌وبویراحمد
جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه‌وبویراحمد با حضور مرتضی فیروزآبادی معاون رئیس کمیته امداد و مدیرعامل بنیاد حیات، و مدیران استانی در سالن شماره یک استانداری، برگزار شد. 

بشارنیوز_ یاسوج/ مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد کشور در این جلسه گفت:مسئله اشتغال و و وارد شدن به بازار کار در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد.

مرتضی فیروزآبادی تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به نیازمندان پرداخت شده است.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه مسئله اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد با سایر نهادها تفاوت دارد، گفت: افرادی که ما باید برای آنان اشتغال ایجاد کنیم اقشار ضعیف تحت حمایت هستند یعنی ۵۰ درصد مخاطبین ما خانم ها هستند، ۵۰ درصد در روستاها زندگی می کنند و ۹۰ درصد مخاطبین ما تحصیلات دانشگاهی ندارند و برنامه‌ریزی اشتغال ما برای این افراد است.

وی بیان کرد: باید روی فرزندان خانواده‌هایی که درگیر فقر هستند، سرمایه‌گذاری جدی شود و مهارت آموزی در سنین جوانی به آن‌ها داده شود تا تجربه کار پیدا کنند و اگر نتوانتستند یا نخواستند به دانشگاه بروند شغل و حرفه‌ای را فراگرفته باشند و بتوانند امرار معاش کنند.

مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: نصف بیکاران کشور تحصیلات دانشگاهی ندارند و ما تاکید کرده‌ایم که درگیر اعداد اشتغال نباشید و اعلام شده اگر نیاز به تسهیلات و وام بیشتری در استان‌ها وجود دارد بیشتر وام بدهند.

فیروزآبادی ادامه داد: تشکیل بنیاد حیات اتفاق مهمی در کشور بوده، ۶۵ درصد اشتغال کشور در بنگاه‌های زیر چهار نفر است و ۷۵ درصد در بنگاه های زیر ۱۰ نفر است و ساختار اشتغال کشور، ساختار مشاغل خرد است.

مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از سامانه رصد ۹۴ درصد از اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد بدون انحراف است و امانت داری منابع بانکی حفظ شده است.

وی بیان کرد: تلاش شده توجه ویژه‌ای به مناطق محروم کشور شود و منابع رشد داده شده است و خواهش ما این است قدر دانسته بشود زیرا هیچ جابه جایی منابعی نداشته‌ایم.

فیروزآبادی تاکید کرد: کمیته امداد همیشه مورد توجه بوده است و ۷۰ درصد منابع در کشور و ۷۰ درصد منابع هم در کهگیلویه‌وبویراحمد جذب شده است.

ایجاد ۴۷۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

سید احسان عسکری،معاون اقتصادی استانداری در این نشست از اجرای تعهد اشتغال استان در سال گذشته خبر داد و گفت: تعهد استان سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۸۰ فرصت شغلی است که علاوه بر محقق شدن این آمار، برای یک هزار نفر شغل ایجاد می شود.

عسکری افزود: بانک های کشاورزی و بانک سپه، استان را در اجرای این تعهد یاری کردند و انتظار می رود سایر بانک‌ها مشارکت بیشتری برای ایجاد اشتغال در استان داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح بنیاد حیات کمیته امداد، گفت: این طرح یک زنجیره ارزش است و کمیته امداد استان را برای اجرای این طرح در سطح استان برای افزایش بهره وری یاری خواهیم کرد.

عسکری در ادامه با اشاره به اینکه اجرای چنین طرح هایی با مشارکت مردم منجر به ایجاد اشتغال می شود، گفت: دولت نیازمند عملیاتی کردن اندیشه حضور مردم است و ایده های مشارکت مردم برای تحقق شعار سال ارائه شود.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۷۵۰ فرصت شغلی در سال گذشته برای مددجویان این نهاد در زمینه‌های کشاورزی، دام‌پروری، خدمات و سایر موارد اجرایی شده است.

قباد مبشری گفت: با وجود اینکه در نگرش ها کمیته امداد یک نهاد حمایتی است اما این نهاد، خدمات متفاوتی در زمینه های مسکن، اشتغال و دیگر موارد به جامعه هدف خود ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت است.

مبشری بابیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان یکی از مؤلفه‌های توانمندسازی مددجویان کمیته امداد است، تصریح کرد: ۴۷۵۰ فرصت شغلی با اعتبار ۴۹۷ میلیارد تومان در سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است.

مبشری تأکید کرد: در بحث اشتغال‌زایی برای مددجویان ابتدا موضوع آموزش فنی و حرفه‌ای مددجویان و بعدازآن ظرفیت سنجی و بررسی توانمندی خانواده‌های مددجو و سپس پرداخت تسهیلات اشتغال به آنان مطرح است.

وی تأکید کرد: طرح های ایجاد شده توسط مددجویان کمیته امداد از بهترین طرح های پایدار است و صحت کار و اجرای طرح بالای ۹۰ درصد است و انحراف کمی دارد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۳۳۵۶ نفر از مددجویان این نهاد در سال گذشته از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و مهارتی بهره‌مند شده‌اند.

مبشری با اعلام اینکه یکی از اولویت‌های کمیته امداد توانمندسازی و استقلال مالی خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند است، گفت: با اجرای طرح‌های اشتغال زایی ۲۱۱۶نفر از مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته خودکفا شده‌اند.

ا

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=30196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.