تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024

ساخت ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی با اعتبارات نفت/ توسعه بخش فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج/ افزایش ۳۰ درصدی واحدهای متاهلی وزارت علوم

  • کد خبر : 29725
  • 08 اردیبهشت 1403 - 14:10
ساخت ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی با اعتبارات نفت/  توسعه بخش فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج/  افزایش ۳۰ درصدی واحدهای متاهلی وزارت علوم
وزیر علوم، سیاست وزارت را توسعه توسعه‌ کیفی و نه کمی، ذکر کرد و با بیان اینکه نیازمحوری و مهارت‌محوری مدنظر وزارت علوم است، گفت: بخش فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج را توسعه می‌دهیم.

 بشارنیوز_ یاسوج/ وزیر علوم تحقیقات فناوری  بعد از افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، در حاشیه کلنگ‌زنی ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، در جمع خبرنگاران گفت: با استفاده از مصوبه سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه‌وبویراحمد،  احداث ۲ بلوک خوابگاه متاهلی به تعداد ۷۰ واحد در دستور کار قرار دارد.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه اعتبار ساخت این تعداد واحد از طریق وزرات نفت تأمین می شود، افزود: بخشی از اعتبارات پرداخت شده است.

وی در ادامه  از ساخت ۳ هزار و ۲۰۰ خوابگاه متاهلی تا پایان سال ۱۴۰۳، خبر داد و گفت:  ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نیز امسال کلنگ‌زنی و ساخت آنها آغاز شده است.

زلفی‌گل با بیان اینکه طی دو سال و نیم اخیر تعداد واحدهای متاهلی وزارت علوم ۳۰ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: تا پایان دولت،  ۵ هزار واحد خوابگاه متاهلی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در خصوص مصوبه سفر هیئت دولت برای احداث دانشگاه صنعت، نیز بیان کرد: سیاست وزارت علوم توسعه توسعه‌ کیفی است نه کمی؛ از طرفی  نیازمحوری و مهارت محوری مدنظر قراردارد.

وزیر اظهار کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم بخش فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج را توسعه دهیم و امکانات بیشتری را در این دانشگاه فراهم کنیم.

 وی گفت: برای تکمیل ساختمان دانشگاه سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص ویژه‌ایی درنظر گرفته و لازم است آقای استاندار نیز این اعتبار را پیگیری کنند، تا در اولین فرصت شاهد افتتاح و بهره‌برداری بخش زیادی از زیرساخت های آموزشی، رفاهی و خوابگاهی دانشگاه باشیم. 

زلفی‌گل اظهار کرد: خوشبختانه در این دولت بحث آمایش آموزش عالی مورد توجه زیادی قرار گرفته، بحث مأموریت گرایی، برگشتن دانشگاه ها به اساسنامه و اصل خودشان، نیازمحور شدن تحقیقات و پذیرش دانشجو، محور سیاست‌های وزرات علوم است. 

لینک کوتاه : https://besharnews.ir/?p=29725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.