تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

بیکاری از عمده‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است/ تحقق ۱۰۰درصد برنامه توسعه اشتغالی در مراکز ندامتگاهی استان

  • کد خبر : 28605
  • 08 فروردین 1403 - 13:36
بیکاری از عمده‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است/ تحقق ۱۰۰درصد برنامه توسعه اشتغالی در مراکز ندامتگاهی استان
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه توسعه فعالیت اشتغال در سال گذشته ۱۰۰درصد برش‌های تعیین شده از سوی سازمان زندانهای کشور را در مراکز ندامتگاهی استان محقق کرده است، بیان کرد: بیکاری از عمده‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است.

منصور بیژنی با اشاره به اینکه توسعه واحدهای اشتغال جزو دستور کار مراکز اشتغال زندانیان استان قرار دارد، بیان کرد: داشتن مهارت سبب ارتقای شخصیت و جایگاه زندانیان شده و در مراحل بعدی زندگی می‎‌توانند منبع درآمدی برای خود و خانواده فرد زندانی باشد.

وی اشتغال یکی از ضرورت‌های اجتماعی کردن افراد زندانی دانست، و افزود: بیکاری از عمده‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است.

بیژنی  با بیان اینکه مصمم هستیم تا در موضوع اشتغال زندانیان در بخشهای مختلف در مسیر بازاجتماعی کردن آنان اهتمام جدی داشته باشیم، اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های حمایتی به ویژه در بخش اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان نقش بسزایی در توسعه سلامت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌کند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه‌وبویراحمد خاطر نشان کرد: هم اکنون کارگاه‌های پرورش قارچ خوراکی، تولید ظروف یک بار مصرف با مشارکت بخش خصوصی و اشتغال نشسته برای تولیدات آثار صنایع دستی ، اشتغال زندانیان در صنایع غذایی و کارگاههای بیرون از زندان موجب فراهم شدن زمینه اشتغال زندانیان شده است.

وی تصریح کرد: ۹۱۴ نفر از زندانیان واجد شرایط این استان در بخش های مختلف کارگاهی، نشسته در اندرزگاه‌ها و اعزام به برخی شرکت‌های تولیدی ظرف یک سال گذشته مشغول به کار شدند.

 

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=28605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.