تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

مشاور وزیر نیرو: دلم میسوزد محرومیت را به کهگیلویه و بویراحمد نسبت دهم/ راه حل مرادی برای حضور سرمایه‌گذاران در استان/ تفاهم نامه ۲۰۰۰ میلیاردی آبفا و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)

  • کد خبر : 19559
  • 24 خرداد 1402 - 11:10
مشاور وزیر نیرو: دلم میسوزد محرومیت را به کهگیلویه و بویراحمد نسبت دهم/ راه حل مرادی برای حضور سرمایه‌گذاران در استان/ تفاهم نامه ۲۰۰۰ میلیاردی آبفا و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)
مشاور ایثارگران وزیر نیرو در جلسه با کارگروه صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: درود می‌فرستیم به همه شهدای این خطه قهرمان پرور،باید در مجموعه وزارت نیرو در این دولت ارزشمند کارهای بزرگی را رقم بزنیم و انشاءلله کلمه محرومیت از این استان حذف شود.

به گزارش بشارنیوز؛یعقوب محمد مرادی اظهار داشت: دلم میسوزد کلمه محرومیت را به این استان نسبت دهیم، محروم جایی است که معرفت نداشته باشد، این استان محروم نیست به جهت بینش بلندی که مردم نجیب آن دارند.

وی افزود: من با عزیزان این استان همرزم بودم واقعاً غبطه می‌خوردم به حالشان ، اخلاص مردم این استان زبانزد است.بارها دیدم وقتی انتخابات میشود بیشترین شرکت کننده در این استان است که نشان از عمق بینش و بصیرت آنها است.

مرادی گفت: بله در زیرساخت ها کم توجهی شده اما مدیران وزارت نیرو نباید جزو تیمی باشند که کوتاهی در دوران مدیریت آنها صورت بگیرد، در زیرساخت های حیاتی آب و برق باید پیشتاز باشید ، اگر این زیرساخت ها تقویت شوند سرمایه گذاران و صنایع راغب به حضور در این استان می‌شوند.

مرادی با نوید به مردم استان بیان کرد: بودجه خوبی برای آب و برق رسانی در این استان تدارک دیده شده که امیدواریم با تخصیص آن شاهد رونق پروژه های عمرانی در این حوزه ها باشیم.

مشاور وزیر نیرو ادامه داد: هدف از این سفر دیدار همکاران و دیدار و رسیدگی به امور ایثارگران و سرکشی به شرکت ها و دستگاه های استان و جمع بندی با حضور استاندار است.

مرادی به قانون تبدیل وضعیت ایثارگران پرداخت و افزود: در تبدیل وضعیت ایثارگران در کهگیلویه و بویراحمد گزارش‌ها خوب است، توصیه من اما اینست اگر کسی هست ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ می‌توانسته مشمول این بند شود اما نشده، خواهش میکنم فرصت را مغتنم بشمارید و کمک بکنید به هر حال فرصت ارزشمندی بود.ما در حوزه نیروی انسانی کم کاری هایی را شاهدیم ، نباید مجموعه وزارت نیرو در موضوع نیروی انسانی عقب مانده باشد، با قراردادهای مختلفی در این صنعت روبرو هستیم.

یعقوب محمد مرادی گفت: بهترین راه اتصال حلقه مفید با شهداء، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، از طرق مختلف ایجاد یک یادمان تا جمع آوری اسناد و دل نوشته ها و سرکشی، حتی تلفنی از خانواده معزز شهدا و ایثارگران می‌تواند مؤثر در این مسأله باشد.

در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ما در استانی زندگی میکنیم که ۱۰ درصد آب کشور را تولید می‌کند اما می‌بینیم که به اندازه این ظرفیت توسعه در زیرساخت ها ایجاد نشده است.

امید صالحی افزود: به جزء گچساران به واسطه منابع نفت و گازی که داشت در مابقی شهرهای استان کمتر شاهد توسعه زیرساخت حیاتی آب بودیم اما امروز در همه شهرها و قریب به اتفاق ۱۶۴۱ روستا شاهد خدمات رسانی در حوزه آب و فاضلاب هستیم.

صالحی به پروژه های محرومیت زدایی آب با همکاری بسیج سازندگی اشاره و بیان کرد: در محرومیت زدایی رتبه اول کشور را داشتیم، همین تلاش و رتبه ما در به سرانجام رساندن پروژه های آبرسانی به مناطق محروم باعث شد امسال تفاهم‌نامه ۲۰۰۰ میلیاردی برای آبرسانی پایدار به ۶۰۰ روستا با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شود و این در حالیست که در سال قبل این رقم ۲۰۸ میلیارد تومان و برای ۱۸۴ روستا بود.

وی به آغاز فرایند حل یک مشکل تاریخی در یاسوج اشاره و گفت: در مرکز استان شاهدیم ۴۰ هزار مشترک در سالهای اخیر اضافه شده اما به نسبت این رشد جمعیت، زیرساخت و مخزن ذخیره آب ایجاد نشده است، شبکه ها هم عمدتاً بالای ۳۰ سال عمر دارند که ناچاراً باعث هدر رفت آب می‌شود، خب در گام اول دولت ۲۲۰ میلیارد تومان برای یاسوج مصوب کرد که تا به امروز بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان آن تخصیص و بیش از ۳۰ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه های آب در مرکز استان به سرانجام رسیده است و قطعاً با تخصیص سایر بودجه های مصوب، شاهد بهبود وضع آبرسانی در این منطقه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آبفا استان خاطر نشان کرد: ایجاد مخازن جدید، تکمیل مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی مادوان و آغاز به کار روند ایجاد مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی بخشی از کار ما بوده و حتماً در سفر دوم رئیس محترم جمهور یکی از مطالبات ما همین مسأله خواهد بود

صالحی به اقدامات آبفا در حوزه ایثارگران پرداخت و افزود: در زمینه ایثارگران بیش از ۵۰ نفر تبدیل وضعیت شدند، قوانین مرتبط با حقوق و مزایای ایثارگران و خانواده های آنان تماماً انجام شده است، در زمینه وام و تسهیلات ازدواج و همدلی و سرکشی از خانواده های محترم ایثارگران نیز بخشی از اقدامات ما بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=19559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 78در انتظار بررسی : 73انتشار یافته : 1
  1. تدریس خصوصی زبان چینی در شیراز

    Feel free to surf to my web site: قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی آیلتس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.