تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
گرانی‌ها با جیب مردم و کسادی بازار همخوانی ندارد؛

کمبود نظارت ها عامل کمبود و گرانی گوشت مرغ در بازار

  • کد خبر : 19527
  • 22 خرداد 1402 - 12:20
کمبود نظارت ها عامل کمبود و گرانی گوشت مرغ در بازار
با توجه کمبود و افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار می‌توان گفت گرانی‌ها با جیب مردم و کسادی بازار همخوانی ندارد و دراین‌بین تنها اقشار کم‌درآمد جامعه متضرر می‌شود.

به گزارش بشارنیوز؛ امسال هم حرف‌های مردم و صحبت‌های مسئولان باهم همخوانی زیادی ندارد؛ مردم از ضعف نظارت‌ها گلایه‌مند هستند و مسئولان شرایط اقتصادی را عامل این موارد اعلام می‌کنند، اما در این میان نظارت، حلقه گمشده بازار است؛ حلقه‌ای که موجب شده مردم در این شرایط سخت با طعم گلایه و گرانی ها سومین ماه از فصل اول ۱۴۰۲ را پشت سر بگذرانند.

گوشت مرغ به‌واسطه قیمت مناسب، پای ثابت سبد معیشت خانوارهای کم‌درآمد بود که به‌یک‌باره با افزایش قیمت از سفره ها حذف شد تا این سفره ها بیش‌ از پیش کوچک شده است.

قیمت مرغ اکنون از قیمت مصوب نیز بالاتر رفته و کار تاجایی پیش رفته است که شهرستان های کهگیلویه وبویراحمد با کمبود مرغ مواجه شوند.

قیمت مصوب گوشت مرغ در بازار استان به‌هیچ‌وجه رعایت نمی‌شود و هم‌اینک قیمت میانگین آن به ازای هر کیلوگرم ۹۲ هزار تومان است.

کمبود نظارت هایی که سبب شده است پس از قیمت نجومی مسکن و خودرو این بار نوک پیکان تورم و گرانی به سمت کالایی همچون گوشت مرغ رفته و یک بام و دو هوای بازار و قیمت های دل بخواهی، گوشت مرغ را هم ردیف با گوشت قرمز کند و این کالا هم برای قشر متوسط و ضعیف جامعه هم دست نیافتنی شود.

با توجه به افزایش قیمت ها در این کالا می توان گفت گرانی‌ها با جیب مردم همخوانی ندارد و در این بین تنها اقشار کم‌درآمد جامعه متضرر می شود.

با این تفاسیر در می‌یابیم نظام توزیع بیمار است و جای سؤال است که چرا با اشراف تمام مسئولان بر این امر، باز هم شاهد اتفاق خاصی در حوزه نظام توزیع نیستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=19527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.