تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024

توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم کشور در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد

  • کد خبر : 19585
  • 25 خرداد 1402 - 11:11
توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم کشور در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم گفت: فضاهای آموزشی به خصوص مناطق محروم در اولویت برنامه های کشور است.

به گزارش بشارنیوز؛سید علی احمدزاده در دیدار حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه، عدالت آموزشی مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است، عنوان کرد: آموزش و پرورش و زیرساخت های آن در سفر دور دوم دولت به کهگیلویه وبویراحمد از اولویت های مهم و یک مطالبه جدی این استان است.

وی اظهار داشت: این آمادگی را داریم که به میزان کمک اعتباری نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به استان، منابع اعتباری از محل استانی برای فضاهای آموزشی اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه، بیش از یکهزار و ۳۰۰ کلاس درس در قالب ۴۸۵ مدرسه ناایمن در استان شناسایی شده است، اظهار داشت: نوسازی این تعداد فضای آموزشی مطالبه استان و در اولویت قرار گرفته است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و فراهم شدن زمینه و فرصت برای نوسازی این فضاهای آموزشی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این خصوص کمک کند تا اقدام لازم به عمل آید.

احمدزاده عنوان کرد: در سفر دور دوم آیت الله رئیسی و هیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد در تیرماه امسال موضوع فضاهای آموزشی، هنرستان ها و توسعه و تجهیز مدارس یک اولویت برای استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان جهادی پای کار هستند ابراز داشت: اما به دلیل کوهستانی، سخت گذر بود و پراکندگی روستاها و از جهتی ۷۲ هزار نفر جمعیت عشایری استان، هزینه مدرسه سازی در این استان بسیار بالا است.

استاندار یادآور شد: کهگیلویه وبویراحمد با یکهزار و ۷۰۰ روستا و با پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده عشایری در فصل سرما با مشکل جدی روبرو و برای بازگشایی مدارس در روستاها و منطقه عشایری با صرف هزینه زیادی مواجه می شود.

احمدزاده با بیان اینکه در همه دولت های گذشته برای استان کارهای خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: اما در دولت سیزدهم اراده قوی برای انجام امور و فعالیت ها شتاب گرفته و تلاش و تاکیدات رئیس جمهور ستودنی و مردم را امیدوار کرده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه، فضاهای آموزشی نیازمند همت جمعی است ابراز داشت: تکمیل پروژه های نیمه تمام مدارس در اولویت برنامه ها قرار دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم گفت: فضاهای آموزشی به خصوص مناطق محروم در اولویت برنامه های کشور بوده و توجه به آموزش و پرورش در دولت سیزدهم کاملا جدی است.

حمیدرضا خان محمدی اظهار داشت: در این استان به کمک یک تیمی تخصصی مسائل و مشکلات حوزه آموزشی مدارس را شناسایی می شود و در خصوص آن برنامه ریزی خواهد شد.

وی تاکید کرد: هر کمکی که از دستمان بیاید کوتاهی نخواهیم کرد و با توجه به شرایط جمعیتی، سطح و عمق مشکلات و کمبودها تجهیزات و امکانات برای فضاهای آموزشی و مدارس کهگیلویه وبویراحمد در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://besharnews.ir/?p=19585

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.