تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
رئیس پلیس راهور:

هدف از افزایش نرخ جریمه، درآمدزایی نیست

  • کد خبر : 28630
  • 09 فروردین 1403 - 10:09
هدف از افزایش نرخ جریمه، درآمدزایی نیست
رئیس پلیس راهور گفت: هدف از افزایش نرخ جریمه رانندگی این است که دیگر شاهد تخلفات نباشیم و در این موضوع قصد درآمدزایی مطرح نیست.  

بشارنیوز_ یاسوج حسینی، رئیس پلیس راهور در رابطه با افزایش نرخ جرایم رانندگی در گفتگو با صداوسیما گفت: هدف اصلی از اعمال جریمه بحث بازدارندگی است و تمام اقداماتی که انجام شده و پیشنهاداتی که از طرف پلیس منعکس شده و در هیئت دولت به تصویب رسیده برای این است که ما تلاش کنیم  نسبت به رفتارهای پرخطر بازدارندگی ایجاد کنیم و بحث افزایش نرخ جریمه دقیقا متمرکز هست بر اینکه ما شاهد تخلفی نباشیم.

او افزود: به هیچ عنوان نه در  مجموعه پلیس و نه در دولت، حتی یک اپسیلون نگاه به موضوع درآمدزایی این مساله نیست؛ فقط و فقط هدف بازدارندگی از خطر و از رفتارهایی است که می تواند منجر به تصادف بشود و به شخصه به عنوان یک کارشناس اعتقاد دارم اگر جریمه های رانندگی صد برابر هم بشود  برای این است که سلامت مردم تضمین شود و این به هیچ عنوان در سبد خانوار تعریفی ندارد.

وی ادامه داد: یعنی شما در طول سال و در طول عمرتان یک تخلف هم انجام ندهید تخلف اگر هزار برابر هم بشود برای شمایی که رفتار درست دارید هیچ شرایط خاصی ایجاد نمی کند.

حسینی در پایان تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد از ترددهای ما در سال‌های قبل و سال ۱۴۰۲ جریمه شده‌اند یعنی این تمهیدات برای ۲ درصدی است که می‌خواهند اراده خود را بر ۹۸ درصد باقیمانده تحمیل کنند و هیچ دستگاهی این اجازه را نمی‌دهد که یک اقلیت ۲ درصدی بخواهد با سلامت و امنیت ۹۸ درصد بازی کند و لذا هدف از افزایش نرخ جریمه فقط جفظ سلامت جامعه و بهبود رفتارهای رانندگی است و لاغیر.

صبح امروز وزیر کشور در این رابطه گفت: کم بودن مبلغ جرایم رانندگی باعث شده بازدارندگی نداشته باشند، بخشی از رانندگان قوانین را رعایت نمی‌کنند و موجب ایجاد مشکل برای دیگران می‌شوند.

لینک کوتاه : https://besharnews.ir/?p=28630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.